Wella Company benoemt Annie Young-Scrivner tot CEO!

Wella Company benoemt Annie Young-Scrivner tot CEO!

Om met het nieuw gevormd bedrijf verdere successen te behalen als marktleider in de 90 miljard dollar omvattende haar- en nagelverzorging categorie van de schoonheidsbranche.

Vandaag is Annie Young-Scrivner door KKR benoemd tot de nieuwe Chief Executive Officer (CEO) van Wella Company, één van ‘s werelds toonaangevende beautybedrijven met iconische merken, waaronder Wella Professionals, Sebastian Professional en System Professional. De benoeming gaat van kracht zodra de eerder aangekondigde transactie gesloten wordt, waarbij KKR 60% van Wella overneemt van Coty Inc.

Annie Young-Scrivner komt bij Wella binnen als voormalig CEO van GODIVA Chocolatier (“GODIVA”), waar ze de afgelopen drie jaar werkzaam is geweest binnen de functie. Haar werk als CEO bij GODIVA wordt gekenmerkt door een toenemende groei met uitbreiding naar nieuwe kanalen en categorieën om het iconische merk toegankelijker te maken voor consumenten, en tegelijkertijd het erfgoed van het merk te benadrukken en te eren.

Tijdens haar dertig jaar durende carrière heeft mevrouw Young-Scrivner een uitzonderlijke kracht getoond op het gebied van merk-, talent- en digitale ontwikkeling via verschillende kanalen. Ze heeft in meer dan 30 landen over de hele wereld gewerkt en brengt een diepgaand begrip van de wereldwijde markten met zich mee. Voorafgaand aan GODIVA heeft mevrouw Young-Scrivner gedurende zeven jaar lang verschillende senior posities vervuld bij o.a. Starbucks Corporation en PepsiCo Inc. Inmiddels is mevrouw Young-Scrivner begonnen met het bezoeken van salons in o.a. Duitsland omdat zij de businnes vanuit alle oogpunten wil leren kennen.

De huidige president van Coty’s Professional en Retail hair business, Sylvie Moreau, zal in haar rol blijven tot de transactie tussen KKR en Coty is afgerond. “Ik wil Sylvie bedanken voor het achterlaten van een bijzonder team en een solide basis waaruit we verder kunnen groeien,” zei mevrouw Young- Scrivner.

Over Wella Company

Wella Company* is één van ‘s werelds toonaangevende schoonheidsbedrijven, bestaande uit een familie van iconen zoals Wella Professionals, Sebastian Professioan en System Professional. Met 6.000 medewerkers wereldwijd en aanwezigheid in meer dan 100 landen is Wella Company en haar merken op een missie om consumenten hun ware zelf te laten zien en te voelen door de kracht van positieve verandering. Wella Company is mede gecreëerd en ontworpen voor de beautyfans van vandaag en morgen en blijft zich inzetten voor diversiteit & inclusie, duurzaamheid en een scala aan sociale zaken. Meer informatie over de Wella Company vindt u hier: www.wellacompany.com

Over KKR

KKR is een toonaangevende wereldwijde beleggingsonderneming die meerdere alternatieve beleggingscategorieën beheert, waaronder private equity, krediet en reële activa, met strategische partners die hedgefondsen beheren. KKR streeft ernaar aantrekkelijke beleggingsrendementen te genereren voor haar fondsbeleggers door een geduldige en gedisciplineerde beleggingsaanpak te volgen, mensen van wereldklasse in dienst te nemen en groei en waarde te creeëren samen met andere bedrijven binnen het KKR portfolio. KKR investeert haar eigen kapitaal naast het kapitaal dat zij beheren voor fondsbeleggers en biedt financieringsoplossingen en investeringsmogelijkheden via haar activiteiten op de kapitaalmarkten. Verwijzingen naar de investeringen van KKR kunnen ook betrekking hebben op de activiteiten van haar gesponsorde fondsen. Voor meer informatie over KKR & Co. Inc. kunt u de website van KKR bezoeken op www.kkr.com en op Twitter @KKR_Co.

Over Coty

Coty is een van ‘s werelds grootste beautybedrijven met een iconisch portfolio van merken op het gebied van geur, kleur cosmetica, haarkleuring, -verzorging en -styling, en huid- en lichaamsverzorging. Coty is de wereldwijde leider in geur, een sterke nummer twee in professionele haarkleuring & -styling, en nummer drie in kleurcosmetica. Coty’s producten worden verkocht in meer dan 150 landen over de hele wereld. Coty en haar merken zetten zich in voor verschillende sociale doelen en proberen de impact op het milieu tot een minimum te beperken. Voor aanvullende informatie over Coty Inc. kunt u terecht op www.coty.com.

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed