KMS behaalt PETA-certificering: een toewijding aan cruelty-free beauty

KMS, een merk van hoogwaardige, veelzijdige professionele haarverzorgings- en stylingoplossingen, kondigt met trots aan dat het hele productassortiment met succes het certificeringsproces van het PETA “Beauty Without Bunnies Program” heeft doorlopen. Deze prestatie onderstreept de vastberaden toewijding van het merk aan cruelty-free beauty en benadrukt de jarenlange toewijding aan dierenwelzijn.

Al sinds de late jaren 80 heeft KMS er bewust voor gekozen om ethiek en compassie voorop te stellen tijdens de productontwikkeling, lang voordat dit een wettelijke vereiste werd in de Europese Unie. Het officiële PETA-certificaat verifieert dat KMS, samen met haar fabrikanten en leveranciers, nooit dierproeven uitvoert, laat uitvoeren, betaalt of toestaat voor cosmetische doeleinden op ingrediënten, formuleringen of eindproducten. Deze erkenning dient niet alleen als bewijs van de voortdurende inzet voor dierenwelzijn, maar ook als een manier om consumenten meer transparantie en vertrouwen in KMS te geven.

De CONSCIOUSSTYLE Beach Style Creme zal het eerste product zijn met het PETA-certificeringslogo op de verpakking, dat in april 2024 op de markt komt. Dit is de eerste stap in een uitgebreide uitrol van het logo, dat op alle KMS-producten zal worden weergegeven naarmate het merk zich verder ontwikkelt.

Lees ook: in 2021 kwam de CONSCIOUSSTYLE lijn uit.

Waarom PETA?

People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) is de grootste dierenrechtenorganisatie ter wereld en PETA-organisaties hebben wereldwijd meer dan 9 millioen leden en supporters. PETA is een geverifieerd, internationaal bekend icoon en een van de meest bekende certificeringen onder consumenten.

Met deze certificering sluit KMS zich aan bij de lijst van merken die zich inzetten voor wreedheidvrije schoonheid en de kracht van bewuste consumentenkeuzes. Deze certificering van PETA benadrukt niet alleen het al lang bestaande ethische standpunt, maar helpt ook het bewustzijn te vergroten over het belang van dierenwelzijn in de schoonheidsindustrie.

Voor meer informatie over PETA bezoek www.peta.nl.

Over KMS

Al meer dan 40 jaar staat KMS voor professionele haarverzorgingsproducten voor stylisten en hun klanten. Wat in 1976 begon als een revolutie in de haarverzorgingsindustrie is vandaag synoniem aan passie voor individuele stijlcreatie, gekoppeld aan innovatieve technologieën en hoge productprestaties. Het assortiment is beïnvloed door de wereldwijde stijl en gegroepeerd in START. STIJL. FINISH., waarbij elk hoogwaardig product gecombineerd kan worden om oneindig veel stijlen te creëren. KMS werd in 2002 overgenomen als dochteronderneming van Kao en floreert nog steeds als onderdeel van de Kao Salon Division. Bezoek de KMS website voor meer informatie: www.kmshair.nl.

 

Over Kao Salon Division

Kao Salon Division is onderdeel van de Skin Care en Hair Care Business van Kao Corporation en biedt professionele producten en diensten aan stylisten over de hele wereld. Kao Salon Division is toonaangevend op het gebied van haarverzorging en is de thuisbasis van de merken Goldwell, KERASILK, KMS, Oribe en Varis. De missie van Kao Salon Division is om het leven mooier te maken voor salons, stylisten en hun klanten door middel van partnerschap, toewijding aan duurzame praktijken, groei van salonbedrijven en een portfolio van geavanceerde diensten, innovatieve producten en inspirerende opleidingen. Kao Corporation creëert producten met een hoge toegevoegde waarde die het leven van consumenten over de hele wereld verrijken. Met de jaarlijkse Global Creative Awards, een unieke kans voor honderden stylisten om live hun volledige creativiteit te tonen zonder beperkingen, vertaalt Kao Salon Division de nieuwste trends in haar en mode om stylisten over de hele wereld te inspireren.

Bezoek de websites van Kao Salon Division voor meer informatie: www.kaosalondivision.com, www.kao.com.

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 10 x uit per jaar en is dé vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed