Close-up: “Echt vertrouwd” en helemaal vernieuwd: Guhl

Close-up: “Echt vertrouwd” en helemaal vernieuwd: Guhl

“Echt vertrouwd” en helemaal vernieuwd: Kao wijkt af van klassieke schoonheidsidealen met de herlancering van haarverzorgingsmerk Guhl

– De herlancering van Guhl omvat een nieuwe positionering en productassortiment

– Guhl wijkt af van klassieke schoonheidsidealen in haarverzorgingsreclame

– Het merk introduceert een nieuwe TV-commercial, ontwikkeld met creatief bureau David+Martin

Kao, de Japanse fabrikant van consumptiegoederen, steekt haarverzorgingsmerk Guhl in een compleet nieuw jasje. De relaunch van Guhl breekt met traditionele schoonheidsidealen en “perfecte” beelden die domineren in reclames voor haarverzorging. In plaats daarvan focust Guhl zich op authenticiteit, echte mensen en herkenbare momenten uit het dagelijkse leven. De relaunch bestaat, naast het verbeteren van het gehele assortiment, ook uit het ontwikkelen van een nieuwe merkpositionering en communicatiestrategie met creatief bureau David+Martin.

Echt vertrouwd

“Met de herlancering van Guhl willen we nog dichter bij de behoeftes en lifestyle van de consument staan.” Aldus Armin Haery, Director Marketing Consumer Care Business DACH & Guhl Europe. “Om dit te realiseren hebben we de core values van het Guhl DNA als uitgangspunt genomen. Onder het motto ‘Echt vertrouwd’ laten we een moderne interpretatie van schoonheid zien, zowel van binnen als van buiten.  Onze communicatie draait bewust om het laten zien van echte mensen, in de meest diverse vorm. Hiermee maken we het merk Guhl toegankelijk, emotioneel en relevant. Ook geven we het merk een doel dat verder rijkt dan het maken van producten.”

Commercial

De herlancering van Guhl wordt gevierd met een nieuwe campagne. In plaats van een klassieke reclame met “perfecte” schoonheidsidealen, ontwikkelde het haarverzorgingsmerk een korte film met creatief bureau David+Martin. Hierin staan echte mensen en alledaagse, herkenbare momenten centraal.

TV commercial laat echte beelden zien in plaats van “perfecte” schoonheidsidealen

De video, muzikaal ondersteund door 90’s hit “What is Love?”, laat conflict en liefde zien. Maar bovenal staat de douche centraal als persoonlijk toevluchtsoord. Herkenbare momenten en echte lichamen staan centraal, in tegenstelling tot de “perfecte” beelden die we vaak op TV zien. “Vanaf het eerste contact met Guhl was duidelijk dat we niet weer een onrealistische commercial wilden ontwikkelen.” aldus Martin Eggert, oprichter en Managing Director van David+Martin over het ontwikkelen van de video.

https://www.youtube.com/watch?v=3O2J3km8dBE&t=9s

“De consument is tegenwoordig bewuster dan ooit. Toch laten beauty-reclames nog steeds een onrealistisch beeld zien, met de badkamer als uitgebreide spa. Wij geloven dat de consument zich begrepen wil voelen – daarom hebben we een realistisch beeld neergezet. Want soms heb je maar 5 minuten de tijd om jezelf weer mooi te voelen. We hebben de douche geportretteerd als toevluchtsoord.” voegt Martin Eggert hieraan toe. “Ook was het belangrijk om een divers beeld neer te zetten, zonder de nadruk te leggen op specifieke genders, huidskleuren of leeftijden.”

Verduurzaming

Naast het ontwikkelen van een nieuwe merkidentiteit voor Guhl ging Kao ook aan de slag met verdere verduurzaming van het merk. De formules, verpakkingen en productiemethodes zijn voortaan nog beter voor mens en milieu.

“Met de herlancering wilden we trouw blijven aan onze kracht – alleen zo blijven we uniek, authentiek en geloofwaardig in de toekomst,” aldus Armin Haery. “Naast herkenbaarheid en het raken van een emotionele snaar, zijn ook de kwaliteit en werkzaamheid van de producten belangrijk. We zijn de consument tegemoet gekomen in al deze facetten en hebben tegelijkertijd gehoor gegeven aan de behoefte naar duurzame producten.”

Natuurlijke oorsprong

De ingrediënten van de nieuwe shampoos zijn tot 99%  biologisch afbreekbaar en ook de verpakking bestaat voortaan voor 99% uit gerecycled materiaal. Ook neemt het merk gaandeweg afscheid van onnodige extra verpakkingen, zwart plastic en wegwerpproducten. Het nieuwe assortiment wordt geproduceerd in een klimaatneutrale  fabriek nabij Kao’s Europese hoofdkantoor in Darmstadt. Dankzij een innovatief productieproces, de zogenaamde ‘koude productie’, wordt er ruim 118 ton CO2 per jaar bespaard (in vergelijking met eerdere productieprocessen). Alle nieuwe formules zijn bovendien veganistisch en daarmee vrij van ingrediënten van dierlijke oorsprong. Alle ingrediënten zijn tot 99% van natuurlijke oorsprong. Ook bevatten de nieuwe producten zo’n 30% minder ingrediënten dan voorheen, zijn ze dermatologisch bevestigd en vrij van siliconen, parabenen en microplastics. Guhl is tevens PETA-gecertificeerd waarmee verzekerd wordt dat de producten nooit getest worden op dieren. De bewezen kwaliteit, merkbaar door tastbare en zichtbare resultaten voor het haar, de intense geur en het zuinige gebruik, blijft onveranderd.

De R&D afdeling van Guhl is voortaan gevestigd in het Europese hoofdkantoor in Darmstadt. Hiermee staat Guhl nog dichter bij de wensen van de consument, ook geografisch gezien, en kan er op een nog hoger tempo geïnnoveerd worden.

Over Kao

Kao ontwikkelt hoogwaardige producten en diensten die zorgdragen voor mens en planeet. Middels een portfolio van ruim 20 merken waaronder Guhl, Bioré, Goldwell, John Frieda en Molton Brown, maakt Kao deel uit van het dagelijkse leven van consumenten in Azië, Oceanië, Noord-Amerika en Europa. Tevens is Kao als chemisch bedrijf actief in diverse industrieën, waarmee jaarlijks zo’n 1.420 yen aan sales gegenereerd wordt. Kao heeft wereldwijd ruim 33.500 werknemers en ruim 135 jaar ervaring aan innovatie. Meer informatie over de Kao Group lees je op de website.

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 10 x uit per jaar en is dé vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed