Onder de droogkap: Sandra van Totall Image

Onder de droogkap: Sandra van Totall Image

Onder de droogkap. Het moment om even een gesprek aan te knopen, rustig te lezen in je favoriete tijdschrift of op je telefoon de laatste nieuwtjes te lezen. Voor ons een mooi moment om een kapperszaak uit te lichten in ‘Onder de droogkap’. Vandaag is Sandra aan de beurt van Totall Image.

Kun je iets kort vertellen over jouw kapperszaak?

“Ik heb de salon op 1 februari 1997 overgenomen van mijn toenmalige baas. Hij had meerdere kapsalons en ik ben tien jaar bij hem in dienst geweest waarvan vijf jaar als bedrijfsleidster. Daar heb ik veel van geleerd en al snel werd mij duidelijk dat ik meer wilde dan alleen maar een gewone kapsalon. Ik wilde een totaal concept aan mijn klanten bieden. Vandaar ook de naam ‘Totall Image’!

Het concept: “Wij maken het verschil in dat wat jij uitstraalt!”

Wat voor behandelingen bied je aan in je zaak? 

“Wij zijn een kapsalon, nagelstudio, doen hair extensions, doen make-up, bruidsarrangementen en kleur analyse. Alles erop en eraan. Ook zijn adviesgesprekken voor ons erg belangrijk, om zo de klant beter te leren kennen, waardoor we zoveel mogelijk aan hun wensen kunnen voldoen. Daarin staat communicatie op nr. #1.

Eerst hadden we een kleiner pand in Beesel, minder in het zicht. Maar na vijf jaar hebben we een pand aangekocht in het centrum van het dorp waar een bakkerij in gevestigd was. Het was voor ons een ideale oplossing. We konden met ons gezin bij de salon wonen en er was op termijn nog de mogelijkheid om uit te breiden. Ondertussen timmerden we hard aan de weg waardoor ik mijn team kon uitbreiden.

In 2017 kwam ik in contact met JUMP management voor kappers. (Ik was alsmaar op zoek om mijn salon naar een hoger level te tillen). Dit heeft mijn bedrijf veel goeds gedaan. Ik ben nog beter gaan inzien dat het runnen van een kapsalon en ondernemer zijn, twee verschillende beroepen zijn die je moet samenvoegen. Dat heb ik zeker bij Jump geleerd! Niet alleen in je zaak werken maar ook aan je zaak! Doelen waren o.a. time management , mijn omzet verhogen en mijn salon naar een hoger level tillen en meer toegevoegde waarde geven aan mijn klanten. En uiteindelijk een totale verbouwing realiseren. Dit is ondertussen al een stuk gerealiseerd ! Mijn omzet is behoorlijk gestegen en mijn kennis van zaken is enorm gegroeid. Zelf ben ik erachter gekomen dat het hebben van een coach (voor mij is dat Berthy Salden van Jump) je nog gemotiveerder maakt en helpt je doelen te bepalen en te behalen.”

Fotografie: Patrick Aspers uit Beesel

Wat vind je het allerleukste aan je werk?

“Het aller-leukste vind ik de combinatie die ik in mijn werk heb. De mensen enthousiast en mooi maken, want daar draait het uiteindelijk om. Het moet een beleving voor de klant zijn, maar daarnaast aan mijn zaak werken vind ik ook ontzettend leuk. Daar haal ik veel voldoening uit.

Waar ben je het meest trots op?

“Dat we al 23 jaar bestaan en dit jaar onze verbouwing hebben kunnen realiseren . Maar zeker ik ben ook zeker trots op mijn team! Bestaande uit Michèle, Ilse en mijn dochter Donna en mijn man Marcel die achter de schermen ontzettend veel doet en altijd achter mij staat. Ook heeft hij de complete verbouwing gerealiseerd van onze totaal vernieuwde salon. Dus ik ben meer dan trots!”

Wat is jouw toekomstvisie? Waar wil je naartoe groeien met je zaak? 

“Een salon zijn waar mensen graag naartoe komen. Die waarde hechten aan uitstraling, aandacht, service en kwaliteit. Dit wil ik samen met mijn medewerkers bereiken.

Aandacht is de nieuwe luxe!”

Wat staat er nog op je wensenlijstje? Wat zou je graag nog willen aanschaffen voor je bedrijf of welke opleiding zou je graag nog willen doen?

“Een Facebook marketing opleiding stond bij mij ook nog hoog op het verlanglijstje. Hier ben ik onlangs mee gestart, hiermee wil ik mijn zichtbaarheid van de salon vergroten om nog meer te kunnen mensen bereiken.”

Wie vind jij zelf inspirerend in de industrie en volg je dan ook op de voet?

“We doen veel aan opleiding om zoveel mogelijk kennis in huis te hebben. Inspiratie krijg ik onder andere van Matt Beck, Krátkovlásky en Parikmaxer. Verder volgen we veel cursussen op vaktechnisch gebied  via Z.one wat mijn hoofdleverancier is van onze geweldige producten, maar zeker ook aan persoonlijke ontwikkeling valt er nog veel te leren . Wie ik op de voet volg en waar ik veel cursussen bij doe zijn Michael Pilarczyk en Wolfgang Peppmeier. Hierdoor word en blijf ik enorm gemotiveerd, dit zie ik ook als een persoonlijke investering in mijzelf. Wat ik ontzettend belangrijk vind!’

Wil jij ook meedoen aan de maandelijkse rubriek ‘Onder de droogkap’? Stuur een e-mail naar contact@tophair.nl en wij nemen contact met je op!

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed