CÎME

CÎME

CÎME is een jong Belgisch merk, opgericht door twee jonge advocates – Isabel Coppens en Anke De Boeck (beiden 34 jaar) – die besloten hun carrière bij een internationaal advocatenkantoor in te ruilen voor hun grote droom: een eigen skincare merk. Maar dan wel volgens hun eigen normen en waarden. Isabel: “Met CÎME willen wij aantonen dat ethisch en duurzaam ondernemen rendabel kan zijn.” Hun grote droom en passie voor ethisch en duurzaam ondernemen resulteerde in een niche skincare merk met zeer doeltreffende, niet toxische én fair trade beauty producten die geschikt zijn voor de meest gevoelige huidtypes. De actieve bestanddelen in de producten van CÎME zijn afkomstig uit de Himalaya. Anke: “Wij kiezen doelbewust voor bergplanten uit de Himalaya omdat ze op een hoogte van 3000 meter moeten overleven in extreme weersomstandigheden en ze daardoor de meest krachtige actieve bestanddelen bezitten.” De biodiversiteit in de Himalaya is de grootste inspiratiebron bij de creatie van CÎME producten. Het beste van eeuwenoude tradities en planten uit de Himalaya wordt verzameld en verwerkt tot een hoogstaand product mét een verhaal. De duurzame verzameling van in het wild groeiende planten en de biologische teelt van kruiden gebeurt in samenwerking met boeren en boerinnen uit Nepal. Dat op een 100% fair trade basis: het CÎME team assisteert haar Nepalese partners bij het volledig productie-, distillatie- en exportproces en betaalt een eerlijke prijs. Bovendien schenkt CÎME voor elk verkocht product een deel van de opbrengst aan het ‘Little Doctors’ scholenprogramma van de NGO Nepal Trust.

CÎME vindt dat fair trade en bio een logische combo zijn: alle CÎME producten zijn natuurlijk, biologisch en zijn vegan (behalve de Himalaya balsem die cruelty free bijenwas bevat), niet getest op dieren (met Cosmos of Ecocert Greenlife- certificaat) en bevatten geen afgeleiden van petroleum, synthetische parfums, parabenen of phenoxyethanol.
Verder zien de CÎME producten er ook mooi uit en brengen kleur in je badkamer. Isabel: “Elk product heeft een uniek aquarel design dat speciaal voor ons geschilderd is door de Antwerpse illustratrice Sashi Dammekens. “ Met hun eigen vorm van maatschappelijk verantwoord ondernemen willen de dames achter CÎME een inspiratie zijn voor andere starters en ondernemers.

Verkrijgbaar via de CÎME webshop (www.cime-skincare.com)
En via volgende Nederlandse stores: Verse, Studio Jux, Geitenwollenwinkel, Brandmission, Studio Hutspot en Het Faire Oosten

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed