CENT PUR CENT in groei en bloei, ondanks Coronacrisis

CENT PUR CENT in groei en bloei, ondanks Coronacrisis

Ondanks de coronacrisis, boekt Cent Pur Cent een stijging van 220% in de maand april t.o.v vorig jaar. Blijven doorgaan is de boodschap!

Net als bij zoveel andere bedrijven, moesten de meeste werknemers van het minerale make-up merk Cent Pur Cent aanvankelijk ook gedwongen thuisblijven wegens de lockdown. Want hoewel deze gezonde make-up verdeeld wordt bij apothekers, die open mochten blijven, zagen de vertegenwoordigers hun afspraken één voor één geschrapt worden wegens de grote drukte bij de apotheek. 

Ook de tientallen workshops die dit voorjaar gepland stonden bij de verkooppunten, werden geannuleerd, waardoor de verkoop van de make-up meteen kelderde met 80 procent. 

ONMIDDELLIJK ACTIE

Maar doemdenken en zitten kniezen staat niet in het woordenboek van zaakvoerster Caroline Rigo.  Zij vatte de koe bij de horens en richtte binnen één week tijd een webshop op. “We hebben lang gewacht om een webshop op te richten, omdat we ons vooral focussen op onze fysieke verkooppunten. Maar met de coronacrisis, werd als snel duidelijk dat géén webshop hebben, echt niet meer van deze tijd is.” 

Gekoppeld aan de webshop, zorgt ze sinds 14 maart dagelijks voor live workshops en tutorials, online op de Cent Pur Cent-Facebookpagina. Elke avond stipt om 20u30 kan iedereen live mee genieten van de verschillende tips and tricks van visagisten, vertegenwoordigsters, maar ook van BV’s.  Zangeressen als Sasha Rosen, Barbara Dex, Loredana van 2Fabiola en Sabien Tiels lieten hun kunstjes al zien.  

En wat met de fysieke verkooppunten, horen we jullie al zeggen. “We geven onze apothekers natuurlijk ook een deel van de koek, want ze krijgen commissie op de bestellingen die via hun klanten komen,” legt Rigo uit. “Daarbovenop hebben ook zij profijt van de tutorials en genieten ze van een mooie extra verkoop.”

ANDER BUSINESSMODEL 

“Ondertussen is ons businessmodel helemaal omgegooid. De visagisten en specialisten die normaal workshops en demodagen verzorgen bij de apotheek, geven nu online 1 op 1 advies via Whatsapp of andere kanalen. Daar komt altijd onmiddellijk een verkoop uit, zowel online, als bij onze fysieke verkooppunten.  Hoewel dames niet veel buitenshuis komen, zijn ze wel bezig met verzorging en make-up. En dankzij onze filmpjes kunnen ze thuis op hun gemak oefenen, proberen en opnieuw beginnen. Geen kat die het ziet als het eens fout gaat,” lacht Caroline. “Maar het leuke is dat iedereen hier een voordeel aan gaat hebben. De vrouwen gaan zich beter voelen.  En heren, jullie gaan zien, de vrouwen gaan nog mooier uit de lockdown komen dan dat ze al waren.”

GROEI

Cent Pur Cent werd opgericht in 2016 en is een bloeiend bedrijf dat ondertussen 15 werknemers tewerkstelt.  Dankzij deze positieve ingesteldheid kan het bedrijf ook in deze crisis verder groeien. 

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed