KIS Haircare introduceert een nieuwe app, die volledig inspeelt op de huidige maatschappij.
“Onze nieuwe KIS App is geïnspireerd op de apps van flitsbezorgers: hiermee bestel je eenvoudig, razendsnel én betrouwbaar”, zegt Bram Niessink, Global Brand Director bij KIS Haircare.
Bij de nieuwe KIS App staat gebruiksgemak voorop. Je ziet meteen welke producten en acties KIS biedt. Zonder uitleg begrijp je hoe je een ‘boodschappenlijstje’ kunt bijhouden en je bestelling snel en eenvoudig kunt versturen. Bram: “Je tikt op het product en dit wordt automatisch aan je boodschappenlijstje toegevoegd. Is je bestelling compleet, dan druk je op de verzendknop en de volgende dag heb je alles in huis. En het staat meteen in je bestelgeschiedenis. Geen verrassingen meer wat betreft bedragen en leveringen.
Toegankelijk voor alle kappers
Met de app maakt KIS het kappers makkelijk om producten uit te proberen. Bram: “Je zit bij ons nergens aan vast en mag zelf bepalen welke producten en welke hoeveelheid je afneemt. En mocht je behoefte hebben aan meer ondersteuning, dan kun je via de KIS App altijd een van onze business development managers raadplegen.”
Exclusief voor kappers
Wie wil bestellen via de app, moet wel zijn KvK-nummer opgeven. Hiermee wil KIS de app exclusief voor kappers houden en daarmee voorkomen dat consumenten via de app gaan bestellen. Bram: “De app is gekoppeld met de KvK en neemt automatisch je gegevens over. Dat scheelt de kapper tijd bij het registreren van z’n account en wij weten zeker dat het om een ingeschreven salon gaat. We willen de scherpe prijzen en acties namelijk alleen voor kappers zichtbaar en beschikbaar maken.”
Feedback van kappers
Om de app zo goed mogelijk te laten aansluiten op de praktijk, zijn diverse kappers betrokken bij het ontwikkelproces. Zo ook Natasja Keijzer, eigenaresse van de Keijzerskroon en creative director voor KIS Haircare: “Al onze feedback is verwerkt in de app, wat aantoont dat ze écht luisteren naar de kappers. Ik bestel nu op het moment waarop het mij uitkomt en dat is meestal buiten kantooruren. Mijn medewerkers kunnen het boodschappenlijstje aanvullen, ik hoef alleen te controleren en te bestellen. Ik kijk of er nog interessante acties zijn en met een druk op de knop ben ik klaar.”
Dit is de toekomst
“Waar de grote merken besparen op personeelskosten en vol inzetten op e-commerce, wil KIS juist het persoonlijk contact aanvullen met online tools. Het was een grote investering om deze app te realiseren, maar je moet blijven innoveren om mee te kunnen gaan met de tijd. Wij zijn ervan overtuigd dat dit de toekomst is en kunnen dan ook niet wachten om iedereen kennis te laten maken met de KIS App”, vertelt Bram.