Goldwell is verheugd om hun nieuwe Global Ambassador, Angelo Seminara, voor te stellen. Als een van de meest gevierde haarstylisten wereldwijd, zal Seminara limited-edition collecties creëren en inspireren tot innovatie voor Goldwell’s producten en services. Hij zal het merk ook vertegenwoordigen via social media en op pers- en branche-events.
Bekend om zijn avant-garde bekroonde stijl, wordt Seminara’s werk gretig gevolgd door haarprofessionals, fotografen, stylisten en modellen over de hele wereld. Het is ook te zien op de catwalks van de meest invloedrijke modeshows ter wereld voor ontwerpers als Chanel, Valentino, Hermes, Stella McCartney, Dolce & Gabbana en nog veel meer. Zijn oneindige passie voor creativiteit is te zien in de creatieve inhoud van talloze internationale publicaties, waaronder Harper’s Bazaar, Vanity Fair, Italian Vogue, French Vogue en The Sunday Times, om er een paar te noemen en heeft hem vier keer de titel British Hairdresser of the Year opgeleverd.
Als artistiek directeur en werkend stylist heeft Seminara’s baanbrekende visie en cutting-edge techniek talloze sporen nagelaten voor zijn collega stylisten en kleurexperts. Zijn voorstellingsvermogen, vaardigheid en creatieve gedrevenheid hebben hem ertoe gebracht om nieuwe kleurtechnieken uit te vinden. Deze omvatten een onderhoudsvriendelijke haarkleuringstechniek die Ombre en Balayage combineert met behulp van een speciaal ontworpen transparante kleefstrip voor het bereiken van zachte, ‘peekaboo’ accenten en een revolutionaire kleurservice die voorheen onhaalbare grafische chromatics creëert, variërend van sterke kleurcontrasten tot meer subtiele, verfijnde tinten.
“Als firma heeft Goldwell altijd vooropgelopen op het gebied van innovatie, ondersteuning en baanbrekende tools ter ondersteuning van de professionele gemeenschap die creativiteit en vooruitgang bevorderen”, zegt Angelo Seminara. “Ik ben enorm verheugd en geïnspireerd zijn om samen met hun team te innoveren.”
Daarnaast is het kunstenaarschap van Seminara door zijn exclusieve samenwerking met modecurator Judith Clark prominent aanwezig in zijn prachtige en onderscheidende museumpresentaties. Zijn werk is onder meer te zien geweest in tentoonstellingen als de Chloe Attitudes in het Palais de Tokyo, de Diana Vreeland retrospective in het Museo, de Dresses of Frida Kahlo, in Mexico, Homo Faber, Fashion Inside and Out, op de Biënnale van Venetië 2018, Lanvin Dialogues, op Fosun Foundation 2019 en Louis Vuitton’s La Galerie in Asnières.
“Angelo’s ongekende creatieve visie en toewijding aan het verleggen van de grenzen van zijn vak zullen Goldwell in staat stellen om onze belofte voor het leveren van de meest revolutionaire producten en services na te komen om de verbeelding van elke stylist naar een hoger niveau te tillen,” zegt John Moroney, Creative Director voor de Kao Salon Division.