Kinki Kappers verrast met statement show over tijdsgeest

Kinki Kappers verrast met statement show over tijdsgeest

Nieuwe Artistic Director zoekt connectie in tijden van isolatie.

Met een nieuwe Artistic Director aan het roer stond Kinki Kappers klaar om het podium weer te bestormen tijdens het LAB Event op 10 oktober. Met gepaste trots stond het Kinki Team dit jaar voor zowel L’Oréal Professionel als Redken op het podium in een artistieke show met een nieuwe visie én een belangrijke boodschap. De eerste show sinds 2 jaar, genaamd “Resurgence” (wederopleving), gaat over mentale gezondheid én dat er licht is aan het eind van een donkere, soms lange tunnel. Casper: “Haar, make-up, choreografie, muziek en fashion werken allemaal samen om ons verhaal te vertellen en het publiek mee te nemen in onze Kinki wereld.”

Casper: “Het concept voor de show en de collectie komt voort uit inspiratie van de mensen en de wereld om me heen. Connectie vinden, naar buiten blijven kijken maar ook in mezelf. En dat was afgelopen tijd niet gemakkelijk of vanzelfsprekend. Ik zie steeds meer mensen struggelen met mentale issues zoals depressie of angst. Niet fijn, maar aan de andere kant zie ik de bewustwording groeien. Mensen kunnen er steeds opener over praten en eerder om hulp vragen als dat nodig is.

Tijdens de lockdown(s) hebben we allemaal een collectieve ervaring van isolatie van elkaar en ons eigen leven gehad. Ik geloof dat hierdoor veel mensen zich beter kunnen verplaatsen in een ander, wat leidt tot meer connectie en verbinding en daar dragen wij als Kinki graag een steentje aan bij. Er is echt licht aan het einde van de tunnel.”

De show is het debuut van Casper Wigbels, de nieuwe Artistic Director van Kinki Kappers en “bondscoach” van het Kinki Team. Hij treedt in de voetstappen van Mark Melief, ruim 25 jaar creatief leider van het merk. Al sinds 2008 een echte Kinkiër en met een rijke geschiedenis binnen het bedrijf is Casper dit jaar begonnen aan zijn nieuwe functie. Met een eigen handtekening en artistieke en maatschappelijke relevante visie op issues zoals inclusiviteit, is hij klaar om zijn eigen stempel op Kinki Kappers te drukken. “Het is een hele eer om samen met het Kinki Team en ons hele backstage-team een te gekke show te mogen geven voor zowel L’Oréal Professionel als Redken, met de eerste show sinds het leven z’n kop werd gezet ruim anderhalf jaar geleden. Geweldig om alle artiesten weer samen te zien creëren, backstage en on-stage, samen weer een vette show neer te zetten en mensen te mogen inspireren.”

Zo’n fantastische show maak je natuurlijk niet alleen. Casper: “Achter de schermen staat zoals elk jaar een topteam al ruim 2 maanden te knallen om alle elementen tot leven te brengen. Haar, make-up, choreografie, muziek en fashion werken allemaal samen om ons verhaal te vertellen en het publiek mee te nemen in onze Kinki wereld.”

Het Kinki Team is een groep getalenteerde Kinki Kappers uit het hele land. “Het zijn echte artiesten, met haar als kunstvorm. Ik ben echt super trots op wat we hebben neergezet!”

Het Kinki Team geeft workshops, seminars en shows aan kappers in het binnen- en buitenland. Ze delen hun passie en liefde voor het kappersvak het liefst met de hele wereld. Casper: “Nu de grenzen langzaam weer open gaan kijken we er naar uit om volgend jaar weer volop te kunnen reizen en onze boodschap weer te kunnen delen met andere kappers over de hele wereld! Let’s go!”

Credits
Kinki Kappers
Concept & art direction: Casper Wigbels
Haar: Kinki Team
On stage: Casper Wigbels, Jeske de Corte, Iris Hoeben
Modellen: Kinki Kappers
Choreografie: Virgil Moreno
MUA: Paul Benjamin
Fashion: Atelier Isabelle Schulz
Muziek: Bob van Beurten
Visuals: Paul de Raay
Fotografie: Dennis van Akkeren

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed