Haibu Helpt: Een steun in de rug voor kapsalons

Haibu Helpt: Een steun in de rug voor kapsalons

Een ongekend hoge inflatie, de terugbetaling van de NOW-regeling, excessieve energie- en reiskosten en personeelstekorten, ondernemers worstelen momenteel met allerlei uitdagingen. Kappers hebben een extra probleem, namelijk het gebrek aan studenten en ‘nieuwe aanwas’. Uit recente informatie blijkt dat ook branchevereniging ANKO knokt voor erkenning en compensatie van de enorme corona-schade waar veel salon-eigenaren mee kampen. Dit heeft weer invloed op de inkoop in de kapsalon waardoor kappers een extra steun in de rug wel kunnen gebruiken.

Alles wordt duurder

Door bovenstaande redenen en het duurder worden van de grondstofprijzen worden de inkoopprijzen overal in de branche verhoogd, met soms wel 10 tot 15% als uitschieters. Haibu, groothandel voor hair & beauty professionals, wilt de ondernemer op diverse manieren steunen. Esmee Heuvelink, marketingmanager bij Haibu; “De landelijke en mondiale problematiek kunnen wij uiteraard niet wegnemen. Wel kunnen wij met Haibu (als partner van de kapper) manieren vinden om de branche, de kapsalon en de ZZP-er te ondersteunen. Dat lost het probleem niet op, maar zorgt hopelijk wel voor wat extra verlichting, kostenbesparingen en positieve energie”.

De Haibu Helpt-actie wordt op verschillende manieren ingestoken. In plaats van de prijzen te verhogen, heeft Haibu de prijzen onveranderd gelaten of zelfs verlaagd. Zo kan de professional alsnog voor een gunstige prijs de favoriete merken inkopen. Naast prijsverlagingen, kun je ook besparen door producten te kiezen met ‘bodemprijzen’; zoals verfbakjes, kwastjes en allerlei andere kappersbenodigdheden.

 

Gratis retourneren blijft

Heuvelink vervolgt; “Een andere trend die je steeds vaker ziet is ‘betalen voor retourneren’. Dit is vaak een ergernis voor klanten die online bestellen, maar wel logisch. Het terugsturen van een pakket moet toch betaald worden en bij retourneren in de winkel is een klant ook benzinekosten of parkeerkosten kwijt. Voor de PRO-klanten van Haibu blijft ‘gratis retourneren’ nog steeds mogelijk”. Tot slot wordt de positieve energie extra onder de aandacht gebracht. “Onze online tutorials worden erg goed bekeken. Dit kun je thuis gemakkelijk achter je laptop of op je telefoon doen. Maar we merken ook dat onze fysieke trainingen in Amersfoort weer populair worden. Kappers vinden het prettig om samen te komen om kennis op te doen en verhalen uit te wisselen”.

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 10 x uit per jaar en is dé vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed