Elk jaar in juni vieren duizenden personen over de hele wereld Pride als erkenning voor wat homoseksuelen, biseksuelen en transseksuelen hebben bijgedragen aan de geschiedenis van de LGBTQI+ community op lokaal, nationaal en internationaal niveau. Veel van de geplande Pride-evenementen, waaronder parades zoals de CSD en demonstraties voor LGBTQI+ -rechten, zijn geannuleerd vanwege de huidige crisis.
Met een emotionele attitudecampagne biedt Douglas een platform voor Pride op haar eigen kanalen en neemt een standpunt in over diversiteit, tolerantie en gelijkheid, ongeacht huidskleur, afkomst, seksuele geaardheid en persoonlijke voornaamwoorden. De MyBeauty.MyPride. video vormt het
middelpunt van de campagne. De video toont acht inspirerende Douglas-medewerkers uit Duitsland, Nederland, Spanje en Frankrijk die hun persoonlijke definities van pride, zelfvertrouwen en beauty delen. Door de huidige corona-reisbeperkingen kon de video niet in de studio worden opgenomen zoals gepland, waardoor de medewerkers zichzelf vanuit thuis laten zien.
“Het was voor ons erg belangrijk dat de LGBTQI+ community centraal staat in de campagne. Ik ben nog meer verheugd dat onze medewerkers hun belangrijke boodschap via de campagne verspreiden“, benadrukt Susanne Cornelius, CMO van Douglas Group. Ondanks fysieke scheiding delen de acht medewerkers in de video een algemene overtuiging dat iedereen hetzelfde recht heeft op gelijkheid, ongeacht seksuele geaardheid, uiterlijk of genderidentiteit. De video onderstreept „Nu meer dan ooit is het belangrijk dat we #strongertogether zijn“. De campagne van ongeveer vier weken inclusief online video, social media assets en landingspagina, is op 1 juni 2020 van start gegaan.