Britten kiezen voor makkelijke termen

Britten kiezen voor makkelijke termen

Een nieuw onderzoek door Salon Promotions onthulde dat 56% van de Britten kiezen voor gemakkelijk uit te spreken kapsels en behandelingen in plaats van wat ze echt willen. Bijna 67% vertrekt uit de salon met een ander kapsel dan ze vroegen.

Hier zijn enkele veelvoorkomende verkeerd uitgesproken termen in salons en hoe klanten ze verkeerd uitspreken:

  • Balayage (73%): Bah-lay-ahj (51%), Bay-lay-ahj (12%), Bel-ay-ahj (10%)
  • Tousled (62%): Too-seld (36%), To-zld (19%), Too-zld (7%)
  • Efassor (47%): Ee-fass-or (21%), Ay-fass-or (16%), Eh-fass-er (10%)
  • Keratin (35%): Care-a-tin (26%), Care-uh-tin (5%), Keh-ra-tun (4%)
  • Ombre (27%): Ome-bray (13%), Om-bree (7%), Hom-bray (7%)

Balayage‘ bleek de moeilijkst uit te spreken term met 73%, gevolgd door ’tousled’ (62%), ‘efassor’ (47%), en ‘keratin’ (35%).

Hoofd Onderwijs bij Salon Promotions, Laura Elliot, zei: “Met wekelijks nieuwe trends en sommige die niet makkelijk te spellen, laat staan uit te spreken zijn, is het voor klanten moeilijk om te onthouden wat ze vragen. Als stylisten zijn we hier om klanten te helpen krijgen wat ze willen. Als ze extra zekerheid willen, kunnen ze een foto of tijdschriftknipsel meebrengen voor hun consultatie.”

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 10 x uit per jaar en is dé vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed