Aveda Global Team Reveals “Human X”

Aveda Global Team Reveals “Human X”

Nothing is New, Everything is New: Aveda Global Team Reveals “Human X” at Aveda Congress 2021

MINNEAPOLIS, MN: Aveda’s 19e jaarlijkse congres begon met een kleurrijke en reflectieve presentatie van het Aveda Global Team: Human X. De show, met opvallende kapsels en make-up die kenmerkend zijn voor de opkomende trends van vandaag, viert tegelijkertijd het belang van mens-tot-mens verbinding en de universele omarming van individuele expressie.

“De grote trends die we nu zien, houden verband met de enorme verschuiving die we de afgelopen twee jaar in de mensheid hebben gezien”, zegt Janell Geason, Global Artistic Director, Makeup. “Niets is nieuw, maar alles voelt nieuw, want het is echt belangrijk geworden. We beleven de dingen allemaal anders dan voorheen. Dat is de filosofie die onze presentatie inspireerde.”


De show van het Aveda Global-team bestond uit een diverse groep modellen met stompe haarsnitten met sterke lijnen en zachte lagen; feed-in vlechten; levendige pops van haarkleur en dramatische make-up om hun individuele kenmerken te verbeteren. De modellen droegen heldere, vintage, gepatchte kleding die voor het evenement was gemaakt.

“De menselijke ervaring is als een lappendeken”, zegt Renee Gadar, Global Artistic Director, Texture. “Ieder van ons is de som van de ervaringen die we hebben meegemaakt. Net als deze vlechten, heeft het leven een manier van meanderen en samenkomen om kleurrijke zin te krijgen.

Bea Carmichael, Global Educator, Styling, voegt toe: “Bij Human X draait alles om het creëren van een kenmerkende look voor de gast, waarbij we alle elementen over hen in overweging nemen — hun sociale leven, hun werk, enz. – en een look creëren die helemaal uniek voor hen. Het gaat over de ervaring die we allemaal hebben meegemaakt, goed en slecht, en het tapijt van het leven dat ons meeneemt.”

Met de evolutie van thuiswerken, erkende het Aveda Global Team dat gewaagde haarkleuren de afgelopen maanden enorm zijn gestegen, nu de perceptie van wat professioneel is, is veranderd. Maar gasten willen iets meer dan wat er net uit de doos komt: ze willen iets echt unieks voor hen.

“Aanpassen voor elke gast is iets dat Aveda altijd prioriteit heeft gegeven”, zegt Ian Michael Black, Global Artistic Director, Hair Color, “maar nu is het belangrijker dan ooit geworden. Vanuit een educatief perspectief houden we ervan om een ​​techniek te creëren en te delen, maar ook om deze voor elke persoon aan te passen. Personalisatie is de belichaming van de gastervaring.”

Ricardo Dinis, Aveda Global Artistic Director, Hair Cutting, sloot de show af met de woorden: “De passie die we hebben voor het vak en het kunstenaarschap is heel bijzonder hier bij Aveda. Waar we ook zijn in de wereld, we zijn nu met elkaar verbonden.”

Het Aveda Global-team bestaat uit:
Janell Geason, wereldwijd artistiek directeur, make-up
Ricardo Dinis, wereldwijd artistiek directeur, haarknippen
Ian Michael Black, wereldwijd artistiek directeur, haarkleur
Renee Gadar, wereldwijd artistiek directeur, Texture
Bea Carmichael, Aveda Global Educator, Haarstyling

Human X: Mens eerst, gedreven door (j)onze ervaringen.

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed