Wahl, de wereldwijde marktleider in professionele tondeuses en trimmers, kondigt de fusie van Moser met Wahl Professional aan. Dit markeert het begin van een nieuw tijdperk. Deze strategische herschikking is gericht op het verbreden van de reikwijdte van het merk Wahl Professional. Het omvat een geherstructureerd productportfolio dat naadloos aansluit bij de bestsellers van Moser, waardoor de wereldwijde marktpositie van Wahl verder wordt versterkt. Tegelijkertijd zal het merk zich richten op het opzetten van internationale competentiecentra om beter gebruik te kunnen maken van de activa rond productinnovatie.
Met de slogans “Together we’re Family” en “Make it with Wahl” onthult het bedrijf een nieuwe campagne waarin de samensmelting van de twee merken en een vernieuwd productaanbod centraal staan. Moser’s bestsellers zullen naadloos worden geïntegreerd in het Wahl Professional assortiment, met kleine verfijningen en technische updates.
De wereldwijde uitrol van de producten onder het Wahl merk zal in de komende maanden beginnen, met uitzondering van de Moser 1400. Deze lijn blijft ongewijzigd, met opmerkelijke verkoopcijfers van meer dan 50 miljoen stuks in belangrijke markten zoals het Midden-Oosten en Oost-Europa in de afgelopen decennia. Ondertussen zal de Wahl Professional 5-Star Serie het hoogtepunt van het portfolio blijven, met spannende nieuwe toevoegingen gepland voor 2024.