De derde editie van The Hair X-perience op zondag 26 en maandag 27 mei 2019 in Evenementenhal Gorinchem is succesvol verlopen. Aan het enige kappersevent in Nederland namen maar liefst 95 exposanten deel die in totaal 130 verschillende merken vertegenwoordigden. Het uitgebreide programma, met nieuwe initiatieven als het Look & Learn Theater en HairTalk, was een grote publiekstrekker. ‘Inspirerend’, ‘een geweldig leuke beurs’ en ‘genoeg te zien en te beleven’ waren slechts enkele van de enthousiaste reacties van bezoekers.
In totaal kwamen circa 3.500 professionals uit de kappersbranche af op The Hair X-perience 2019. Dat zijn er meer dan in 2018 en in 2017. Door het uitgebreide programma vol shows, demonstraties en lezingen bleven de bezoekers ook aanmerkelijk langer op de beursvloer. Het programma voor deze derde editie was gericht op iedere kapper: van leerling tot medewerker en van saloneigenaar tot ervaren hairstylist. “We hadden voor iedereen van alles te bieden en dat werd erg gewaardeerd. Ook viel de aankleding van het evenement onder zowel bezoekers als exposanten in de smaak. Het paste perfect in het plaatje van een hoogwaardig en kwalitatief kappersevent”, zegt Corine Visser, Event Manager van The Hair X-perience.
Met name de shows van Jean Paul Mynè, Honma Tokyo en Haircompany Professional waren publiekstrekkers. Daarnaast werden de verschillende demo’s op de beursvloer druk bezocht, zoals die van Finnley’s haircosmetics met als onderwerp Avant-garde, Antoine Pour Toi met toffe haarcreaties van naald & draad en Beauty-Plaza met snelle opsteektechnieken. Vorig jaar werd Barber Square met succes geïntroduceerd en ook dit jaar was dit onderdeel zeer populair. De demo’s werden niet alleen bezocht door barbers, maar ook kappers die hun skills op het gebied van heren wilden verbeteren.
De nieuwe initiatieven voor dit jaar waren onder andere het Look & Learn Theater en HairTalk. Het Look & Learn Theater was toegevoegd aan de beursvloer op verzoek van bezoekers en exposanten en was direct een groot succes. Exposanten lieten bezoekers hier van a tot z de technieken achter draagbare kapsels zien. Bij HairTalk waren topartiesten als Floor Kleyne, Indyra van Gastel en Carl Zachhau aanwezig. Zij werden onder andere geïnterviewd over de toekomst van de branche en wisten met hun verhalen de bezoekers te inspireren.
In de Business Centres waren uiteenlopende lezingen bij te wonen waar ook de missie van Easyfairs ‘Visit The Future’ centraal stond. Zo gaf KIL&SANT bezoekers inzicht op de invloed van het digitale tijdperk en werd besproken hoe ‘Future Proof’ de branche eigenlijk is. Verder vertelde Floor Kleyne over het belang van advisering en gaf Montfoort Laboratories een lezing over haaruitval. De lezingen van Wolfgang Peppmeier, die namens Top Hair een deel van het programma in de Business Centers verzorgde, werden eveneens drukbezocht door saloneigenaren en managers.
“De sfeer onder bezoekers en exposanten was erg goed. De kappersbranche snakte enkele jaren geleden weer naar een eigen event. Nu drie edities verder begint The Hair X-perience al een begrip geworden. Dat is ongelofelijk mooi om te zien, ook voor onze exposanten en partners die het event al vanaf de eerste dag gesteund en omarmd hebben. We hebben samen echt iets unieks neergezet voor de kappers in Nederland”, aldus Visser.
De vierde editie van The Hair X-perience vindt plaats op zondag 7 en maandag 8 juni 2020 in Evenementenhal Gorinchem. Voor meer informatie: www.hair-xperience.nl.