Ontwikkeling van eigen merk Ornatiq

Ontwikkeling van eigen merk Ornatiq

Een compleet gamma van haircare en skincare ontwikkeld met visie, eerlijke producten die aansluiten bij onze waardes in de salon. 

Wij zijn eerst begonnen met haircare producten en daarna stap voor stap uitgebouwd en producten toegevoegd waar behoefte voor was. Zo kon het team maar ook de klanten goed wennen en de producten leren kennen. De ervaring, vakmanschap en enthousiasme van Ingeborg maakte dat dit vuurtje snel oversloeg naar het team. Goed advies geven is wat klanten willen, daar besteden we aandacht aan. Dat de geuren zo lekker zijn maakt het stuk eenvoudiger om een product aan te prijzen. Na een goed advies doen naast de kwaliteit, de heerlijke aroma’s de rest en willen klanten niets anders meer.

BottleX
Onze filosofie is dat mooi, gezond en natuurlijk vallend haar begint bij een verzorging met natuurlijke producten. Daarom gebruiken en adviseren  wij alleen producten die gemaakt zijn met natuurlijke ingrediënten. Zoals de producten van Ornatiq, een door Bottlex ontwikkelde nieuwe en betaalbare complete verzorgingslijn voor haar en huid. Zonder siliconen, fosfaten, sulfaten en parabenen, maar gevuld met natuurlijke extracten en oliën die rijk zijn aan mineralen en vitaminen. Naast kwalitatief hoogwaardig, vrij van schadelijke stoffen en dierproefvrij, zijn al onze verzorgingsproducten hypoallergeen en daarmee ook geschikt voor de meest gevoelige huid.

BottleX Private label. 
BottleX Private label manufacturing hielp van a tot z met de ontwikkeling van concept naar de productie van een hoogwaardig merk met alles wat een cosmetica lijn nodig heeft. Zij adviseren over de juiste ingrediënten, parfums en natuurlijk over de juiste verpakking. Het artwork voor de verpakking deed Ingeborg in eigen beheer maar kan desgewenst ook geheel of gedeeltelijk door BottleX uit handen worden genomen. Ornatiq leverde zelf de designs en BottleX heeft de puntjes op de i gezet om het uiteindelijk drukwerkklaar maken. Zo gaf dat een goede synergie met een prachtig resultaat. Het starten van een eigen merk is stukken toegankelijker dankzij de begeleiding die we hebben gehad. Fijn dat we alles goed konden testen en verfijnen voordat we de producten lanceerde. Nu een succes in de salon en online webshop. Wat eerst een service was voor onze eigen klanten heeft nu bereik voor B2C maar ook voor B2B en zorgt zelfs voor aanvragen van andere salons. Onze webshop had grote voordelen in de lockdown. We kregen veel orders en lieve berichten van klanten die het bezoek aan de salon miste. Voordeel van eigen merk in combinatie met de webshop ornatiq.com is dat we de klanten altijd kunnen bereiken en zij bij ons terecht kunnen voor de aankoop van hun favoriete product.

www.ornatiq.com

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 10 x uit per jaar en is dé vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed