Hoofddorp, 15 februari 2024 – L’Oréal Benelux benoemt Jean-Baptiste Dalle tot nieuwe Country Manager. Met het Benelux-hoofdkantoor in Hoofddorp (Amsterdam) en een kantoor in Brussel, gaat Jean-Baptiste de groei in de regio stimuleren. Jean-Baptiste volgt Christian Marcos op, die een nieuwe rol oppakt in het internationale team van de L’Oréal Groupe in Parijs.
Jean-Baptiste Dalle heeft een uitgebreid track record in marketing en strategie, met name binnen de divisie consumentenproducten (CPD). Zijn verhaal bij L’Oréal Groupe begon in 1996 in de Verenigde Staten, waar hij zich bij het marketingteam van L’Oréal Paris voegde. Daarna bekleedde hij verschillende leidinggevende functies binnen de Groupe, onder andere binnen CPD in Frankrijk, Spanje en Latijns-Amerika. In zijn laatste rol was Jean-Baptiste hoofd Emerging Markets van CPD.
Ook Nederland is niet nieuw voor hem: na eerder al vijf jaar bij L’Oréal Nederland als General Manager binnen CPD, maakt Jean-Baptiste nu de cirkel rond door de L’Oréal Benelux hub te leiden.
De beautymarkt verder ontwikkelen
Jean-Baptiste Dalle is enthousiast over zijn nieuwe functie: “Ik kijk echt uit naar deze nieuwe uitdaging en om samen te werken met de Benelux-teams. Deze markten hebben een enorm groeipotentieel en ik kan niet wachten om L’Oréal Benelux naar verdere successen te leiden. Mijn missie is om de beautymarkt verder te ontwikkelen met sterke, duurzame innovaties. We willen voorzien in de beauty-behoeften van iedereen, ongeacht leeftijd of geslacht.”
“L’Oréal Groupe zit in mijn DNA. Ik houd van onze cultuur: de diversiteit en ondernemersgeest, de digitale mindset en vooral de toewijding aan duurzaamheid. Ik ben blij om terug te zijn in de Benelux. In Nederland, waar L’Oréal de beautymarkt aan het ontwikkelen en verfijnen is. En natuurlijk België – onze merken zijn hier diepgeworteld en een van onze meest innovatieve fabrieken ligt in Libramont.”
Succes in de Benelux
L’Oréal is het grootste beautybedrijf in de Benelux, met een sterke merkenportefeuille. De gezondheids- en medische ambities hebben hun vruchten afgeworpen: de dermatologische divisie kende een explosieve groei met merken als CeraVe, La Roche-Posay en Vichy, en het bedrijf heeft als missie om consumenten voor te lichten over huidverzorging en hun aanbod verder te ontwikkelen.
Ook de luxe-divisie van L’Oréal is erg succesvol in de Benelux, vooral bij Gen M en Z, met couturegeuren zoals YSL, Armani, Prada, Viktor & Rolf en Valentino. Voor de massamarkt biedt L’Oréal een goede balans tussen kwaliteit en prijs, met populaire beautymerken als L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline en NYX Cosmetics. De professionele divisie van het bedrijf blijft op zijn beurt innoveren in premium haarverzorging, met merken als Kérastase en L’Oréal Professionnel Paris.
Het succes van L’Oréal Benelux is daarnaast verankerd in digitale innovatie. L’Oréal Benelux is een van de topinvesteerders in platforms zoals TikTok, om het Gen Z-publiek aan te spreken. En Nederland zet als pilot-markt voor YouTube binnen L’Oréal Europa het geavanceerde digitale landschap van de regio in de verf.
En ook op vlak van duurzaamheid heeft L’Oréal Benelux belangrijke mijlpalen bereikt: alle lokaal geëxploiteerde vestigingen zijn CO2-neutraal. En met initiatieven als solidaire inkoop en een erkenning als Factory of the Future loopt L’Oréal Benelux voorop in duurzame praktijken binnen de beauty-industrie.