HappySoaps lanceert financieringscampagne

HappySoaps lanceert financieringscampagne

HappySoaps, het grootste 100% plasticvrije verzorgingsmerk van Europa, heeft plannen om tot drie miljoen euro op te halen waarvan een deel via crowd equity en deel via professionele investeerders. Door middel van een coöperatie kunnen investeerders, vanaf 250 euro, mede-eigenaar worden van HappySoaps. HappySoaps-fans kunnen op deze manier direct bijdragen aan de gezamenlijke missie om plastic te besparen én profiteren als eigenaar van de toekomstige waardegroei van HappySoaps. In 2022 behaalde HappySoaps een omzet van 5,3 miljoen euro. De verwachting is dat dit de komende jaren verder gaat stijgen doordat de verkrijgbaarheid bij onder andere  de supermarkten verder is uitgebreid Ook  staan er nieuwe landen op de rol waar HappySoaps – na Zweden en Denemarken -wordt geïntroduceerd. HappySoaps is nu door de banken gewaardeerd op 21,1 miljoen euro.

Het doel  is om hun producten verkrijgbaar te maken in 12 Europese landen en daarmee het grootste 100% plasticvrije verzorgings- én schoonmaakmerk van Europa te worden. Door uitbreiding naar meerdere Europese landen willen ze iedereen de mogelijkheid bieden om plasticvrije verzorgings- en schoonmaakproducten te gebruiken. Zo kan er op grote schaal een grote, positieve impact op het milieu en persoonlijke gezondheid gerealiseerd worden. Het streven is om in de komende jaren minimaal 50 miljoen plastic flessen per jaar  te besparen.

Na crowdfunding-campagne nu crowd equity-campagne
Marco Koers: “Begin 2022 hebben we dankzij onze geweldige community in recordtijd van twaalf dagen €1.000.000,- opgehaald via crowdfunding, dat de komende jaren met rente wordt terugbetaald. Met deze financiering hebben we een enorme impact kunnen maken, zoals de succesvolle introductie van HappySoaps op de Zweedse en Deense markt. Daarnaast hebben we geïnvesteerd in het verbeteren van bestaande productcategorieën, zoals onze Natuurlijke Deodorant, die een vernieuwde formule, verbeterde verpakking en twee nieuwe varianten heeft gekregen. Bovendien hebben we aanzienlijk geïnvesteerd in productontwikkeling en nieuwe productcategorieën. We gaan nog flinke stapen zetten richting het ‘schoonmaak’ schap omdat daar nog onnodig veel plastic wordt gebruikt.”

#TeamPlasticvrij
Broer Marcel voegt toe: “We hebben ambitieuze plannen die we willen realiseren, maar kunnen dit niet alleen bereiken. We vertrouwen altijd op onze eigen community, ook wel bekend als #TeamPlasticvrij, met meer dan 11.000 loyale fans. Het is duidelijk dat moderne bedrijven moeten luisteren naar hun klanten – in ons geval naar onze vrolijke HappySoapers – om te weten wat zij willen dat we doen. Samen met onze fans blijven we nieuwe producten ontwikkelen, testen, verbeteren en op de markt brengen.”

HappySoaps heeft momenteel meer dan 175 producten in hun assortiment, verdeeld over twintig productcategorieën. Denk hierbij aan 100% plasticvrije alternatieven voor shampoo, conditioner, douchegel, scheerschuim, gezichtsreiniger, bodylotion, zonnebrandcrème en zelfs hondenshampoo. Vorig jaar hebben ze als eerste binnen Europa ook 100% plasticvrije tandpasta tabletten en schoonmaak tabletten toegevoegd aan hun assortiment. Het aantal verkooppunten is gestegen tot boven de drieduizend.

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 10 x uit per jaar en is dé vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed