Moroccanoil is de nieuwe droomsponsor van het Eurovisie Songfestival!

Moroccanoil is de nieuwe droomsponsor van het Eurovisie Songfestival!

Het Eurovisie Songfestival is sinds vorig jaar een droom sponsor rijker: Moroccanoil heeft voor zeker vijf jaar een samenwerkingsovereenkomst met het grootste muziekfestival ter wereld. Beautydistrict was er dit jaar in Turijn weer bij om de glitter & glamour vanaf achter de schermen mee te maken.

Italië is voor het evenement in 2022 het gastland door de winst van de inmiddels immens populaire band Måneskin. ‘’Ook absoluut mijn favoriet’’, vertelt Creative Director Antonio Corral Calero ons al direct bij aankomst. ‘’Achter hun rauwe uiterlijk zit zoveel spontaniteit en zachtaardigheid. En de manier waarop ze zo vrij met hun kapsel omgaan, spreekt me heel erg aan.’’ Antonio, die al sinds de beginjaren van Moroccanoil onderdeel is van het hechte team, vindt het een enorme eer dat hij dit jaar voor de tweede keer het Moroccanoil stylist team mag leiden. Dit team draait tijdens Eurovisie volle dagen in de backstage bubble, de plek waar alle artiesten, dansers en andere leden van de delegaties gestyled worden. Binnen dit team krijgt iedere stylist (ze komen vanuit alle delen van Europa) de kans om zijn of haar kracht te laten zien en te bundelen met die van de anderen. ‘’Daar staat Eurovisie ook echt voor’’, vertelt Antonio. ‘’Helemaal met het thema van dit jaar: Sound Of Beauty. Naar mijn idee staat dit voor een soort vibratie die je diep in jezelf voelt. Een passie die je hebt die eruit moet. Iets dat groter is dan jezelf. Dat gevoel voor passie delen de stylisten met de artiesten; liefde voor wat ze doen. Daarom is het Eurovisie Songfestival zo’n prachtig platform. En dat Moroccanoil eraan mag bijdragen de artiesten een beetje meer zelfverzekerd te laten voelen tijdens het belangrijkste moment van hun leven, is enorm speciaal.’’

Het samenstellen van het Moroccanoil stylist team is iets waar het merk maanden van te voren aan begint. ‘’Natuurlijk willen we graag de beste stylisten uit heel Europa meenemen naar het Songfestival. Als onderdeel van dit proces hebben we een competitie gehouden genaamd ‘’Then And Now’’. Hiervoor konden stylisten hun interpretatie van een iconische Eurovisie look insturen om de kans te krijgen om mee te gaan naar Turijn. We hebben na afloop honderden inzendingen bekeken. Één van de winnende inzendingen kwam van een stylist uit Oekraïne, vlak voor de oorlog uitbrak.’’ Vertelt Antonio emotioneel. ‘’Ze heeft moeten vluchten uit haar land, had slechts twee koffers en haar dochter bij zich. Toch wilde ze koste wat het kost mee naar Turijn. Met trots kan ik dan ook zeggen dat ze hier nu is. Ondanks, of misschien juist dankzij alles, wilde ze verbinden met haar collega’s van over de hele wereld en met de artiesten. Dat is zoiets moois en krachtigs. Dat herinnert mij eraan dat ik niet mag klagen over kleine dingen.

Dat ik vooral altijd zal proberen vooruit te kijken en zal nadenken over wie ik kan inspireren zoals zij dat doet!’’

Inspirerende verhalen zijn backstage in de bubble overal te vinden. Ook dit jaar in Italië is Nederland goed vertegenwoordigd met 3 stylisten: Hanneke Brattinga, Rachida Bamzil en Loes Heuser. Rachida vertelt ons dat het weliswaar haar tweede jaar is, maar dat ze nog heel veel leert: ‘’dit jaar heb ik allemaal nieuwe stylisten ontmoet omdat de groep net iets anders is dan vorig jaar. Dat is tof! Je moet goed kunnen samenwerken want achter de schermen kan het er heel hectisch aan toe gaan. Het ene moment heb je meer dan genoeg tijd om een look tot in de puntjes uit te werken en het andere moment hoor je ‘’on stage in 5 minutes!’’ en moet je alle productkennis die je ooit hebt opgedaan naar boven halen om het kapsel op tijd klaar te hebben. Gelukkig werken de producten van Moroccanoil altijd zoals ze moeten en die betrouwbaarheid is onmisbaar!’’

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 10 x uit per jaar en is dé vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed