De Davines Group behaalt B Corp her-certificering met een score van 123,5

De Davines Group behaalt B Corp her-certificering met een score van 123,5

Parma, 20 december 2023 – De Davines Group, die al 40 jaar actief is in de professionele cosmetica-industrie met de merken Davines (haarverzorging) en [comfort zone] (huidverzorging), heeft haar tweede B Corp-hercertificering behaald met een score van 123,5. Een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de eerdere certificering, waarmee het zijn voortdurende inzet voor duurzaamheid en de transitie naar een regeneratief groei- en ontwikkelingsmodel bevestigt.

De B Corp-certificering wordt uitgegeven door de internationale organisatie B Lab en meet de volledige sociale en milieuprestaties van het bedrijf volgens de strenge normen van de B Impact Assessment (BIA), het beoordelingsproces dat nodig is om een B Corp te worden:

  • van werknemers tot de gemeenschap
  • milieu-impact
  • klanten
  • het bestuursmodel

Met de B Corp-certificering meten en zorgen bedrijven ervoor dat ze sociale en ecologische duurzaamheidsprincipes in hun hele waardeketen integreren. Hercertificering vindt elke drie jaar plaats. De Davines Group behaalde zijn eerste B Corp-certificering in 2016 met een score van 99, wat zeven jaar geleden al hoger was dan de gemiddelde scores die behaald worden in dit jaar (wereldwijd op 94,7 en niet hoger dan 93,8 punten in de schoonheidsbranche). Als weerspiegeling van de voortdurende verbetering van de Davines Group is de score consequent gestegen naar 117,4 bij de eerste hercertificering in 2020, en nu naar de huidige 123,5.

Er zijn momenteel wereldwijd meer dan 7.500 B Corps. Van de in totaal ruim 150.000 bedrijven die de B Impact Assessment hebben gebruikt om hun prestaties te meten, heeft slechts 3% de certificering aangevraagd en ontvangen.

“We zijn er trots op dat we de hercertificering van B Corp hebben herwonnen en dat we onze prestaties verder hebben verbeterd, vooral op het gebied van milieu en gemeenschap”, aldus Davide Bollati, voorzitter van de Davines Group. “Dit is een zeer belangrijke mijlpaal die ons aanmoedigt om door te gaan in de wetenschap dat dit een proces van voortdurende verbetering is dat alleen kan worden bereikt met de inzet van alle belanghebbenden. Centraal in onze benadering van duurzaamheid staat de betrokkenheid van onze belanghebbenden, van leveranciers tot klanten, medewerkers en salons, omdat we geloven dat dit de enige manier is waarop we de kettingreacties kunnen veroorzaken die een nieuw kapitalistisch model van regeneratieve, eerlijke en duurzame groei kunnen bewerkstelligen.”

https://davinesgroup.com/en

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 10 x uit per jaar en is dé vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>