Cosmo Hairstyling heeft op 11 oktober haar volledig vernieuwde flagship store in Rotterdam geopend. Aan de salon is naast een barberstation ook een aparte Wellness-wasruimte toegevoegd met een sound shower en een geurmachine. Ook is er workspace gecreëerd voor bezoekers die voor of na hun behandeling nog even willen werken. De nieuwe tv-schermen in de salon laten bezoekers op een subtiele manier zien waar Cosmo Hairstyling als merk voor staat en vertellen voorbijgangers of er nog een plekje beschikbaar is.
De salon is ontworpen door interieurstudio Nicemakers uit Amsterdam. In eerste instantie waren zij gevraagd om de salon een kleine update te geven, maar na een grondige studie is besloten om de salon van een bijna volledig nieuwe inrichting te voorzien. Wel is er bewust voor gekozen om delen van de oude shopfit te behouden, omdat die niet verouderd is. De kapplaatsen, het houtwerk, de stoelen en de verlichting zijn niet volledig vernieuwd, maar hebben een visuele upgrade gekregen.
Ted Schrijver, Franchise Directeur Provalliance Nederland: “Met Cosmo Hairstyling willen we voorloper in de Nederlandse kappersmarkt zijn. Op alle gebieden, dus zeker ook qua uitstraling en ervaring. Deze nieuwe flagship store, waarin we de nieuwste technieken en trends verenigen, draagt daaraan bij. Uiteindelijk willen we dat niet alleen onze Rotterdamse klanten kunnen genieten van de nieuwe inrichting. Het komende jaar gaan we daarom zo’n 10 andere salons ombouwen op basis van dezelfde ontwerpgedachte.
De opening van de nieuwe flagship store ging gepaard met de lancering van de nieuwe private label lijn, Hair Essentials for MEN by Cosmo Hairstyling. De sterk toenemende vraag naar vegan haarproducten werd eerder al beantwoord met een private label dameslijn, nu is daar een mannenlijn aan toegevoegd.