Blij weerzien op The Hair Project!

Blij weerzien op The Hair Project!

Op 9 & 10 oktober bezochten ruim 10.400 gemotiveerde kappers The Hair Project in Kortrijk Xpo. Er heerste een positieve vibe op het evenement met 100 kwalitatieve exposanten, dynamische shows, educatieve technical worskhops op de mainstage en een nieuwe ‘barber battle’! The Hair Project was vooral een blij weerzien met de kappersbranche en de perfecte mix van ‘business & pleasure’ in een dynamische sfeer die de kappersbranche zo typeert. De organisatie kijkt alvast met vol vertrouwen uit naar de volgende editie in 2024.

Vertrouwde én nieuwe merken

Na de coronaperiode, meer dan 3 jaren zonder kappersbeurs in België en in de huidige uitdagende tijden was het uitkijken naar een momentum waar vakgenoten uit de kappersbranche konden samenkomen, op een positieve manier netwerken en opnieuw ‘connecteren’ met de leveranciers. Het beursaanbod was bij deze eerste ‘post-corona’ beurs compacter dan andere jaren maar zeer kwalitatief waar zowel vertrouwde grotere merken aanwezig waren en waar nieuwe merken zich positioneerden. Exposanten pakten uit met sfeervol ingerichte standen en productdemonstraties. Er was opvallend veel aandacht voor krullen, kleuren en duurzaamheid. De basis is alvast opnieuw gelegd voor verdere groei van het beursaanbod naar de volgende editie toe.

The Hair Project

Mainstage: volle zalen en doorlopend inspiratie

Op de Mainstage stonden zowel shows als vaktechnische worskhops op het programma. Shows:

– Kris Diargo, i.s.m Marco Iafrate van Professional by Fama (Hairco) met “Thé Grid”. Een stijlvolle show met glamoureuze modellen, (dans)spektakel en prachtige videobeelden!
– De première van de nieuwe Bobhead collectie (Joico) geïnspireerd op de nineties met zowel commerciële kapsels met vernieuwende kleuren en snitten alsook pure creativiteit in avant-garde kapsels.
– Ludovic Beckers met een show onder het thema “To evolve you have to transform”. Een mix van een high-end L’Anza show en educatie met de ondertussen internationaal gekende typische Beckers signatuur.
– Nicole Van der Linden & Barber Birdman by Redken 5th Avenue for L’Oréal Professionnel Products met de dynamische show ‘Transcendenze’ : een concept om de traditionele genderconstructie en seksuele identiteit te doorbreken en te combineren met couturemode. Een show met pure avant-gardistische kapsels en make-up die voor tonnen inspiratie zorgde.

Technical workshops:
Febelhair bracht 2 sterke educatieve duo presentaties: Geoganic (Thomas Laslo & Loredana Danese) met ‘Nightclub’ en Bess Uyttendaele & Valérie Marichal met ‘Creative cutting with a twist’. Redken programmeerde duo presentaties met Gitte Gys & Martijn Vanzieleghem Matrix bracht eveneens een duo presentatie met Jelle Bogaert & Alison Soupart en een workhop rond kleur met ‘The Color for Matrix’.

The Hair Project

Barber Battle en Men & barber groot succes!

Het herenvak kwam dit jaar sterk aan bod op The Hair Project! I.s.m BaByLissPRO werd voor het eerst een barber battle gehouden. Zowel zondag als maandag namen telkens 10 barbieren het tegen elkaar op. De winnaars zijn Sebastien Liolios en Jessica Hollay. Zij worden het komende jaar Junior BaByLissPRO ambassadors. Verder waren doorlopend technische presentaties op het Men & Barber podium op de beursvloer. On stage: Barbier Tom, Kevin Boon (Köp), Cap Jo, Jordy’s Barbershop, Dario’s Barbers, Rob Slaats van de Barberstation, Kevin 50’s Barber shop, Bendotti Barbershop, Anastasiiya Karpenko, Barbertime en Barber Ro (Wahl).

Volgende editie: 10 & 11 maart 2024 in Kortrijk Xpo

De volgende editie van The Hair Project zal plaatsvinden op 10 & 11 maart 2024 in Kortrijk Xpo. Wie The Hair Project volgt op Instagram, Facebook en/of Twitter blijft op de hoogte van al het nieuws over het evenement.

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 10 x uit per jaar en is dé vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed