WE BELIEVE IN AUTHENTIC BEAUTY

WE BELIEVE IN AUTHENTIC BEAUTY

 HESTER WERNERT-RIJN BLIJFT ALS GLOBAL CREATIVE ADVOCATE VERBONDEN AAN AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT 

 Reeds in oktober 2018 maakte Hester Wernert-Rijn de keuze voor een samenwerking met Henkel Beauty Care Professional. In haar salon Mogeen aan de Vijzelstraat 31 in Amsterdam werd vanaf dat moment gewerkt met de kleur-, care- en stylingproducten van Schwarzkopf Professional. 

In februari van 2019 werd door Henkel Beauty Care Professional een geheel nieuw merk in de markt gezet, Authentic Beauty Concept. Als Global Creative Advocate bouwde Hester vanaf dag één mee aan het succes van dit holistische premium brand. Vegan producten, zonder siliconen, parabenen, sulfaten of kunstmatige kleurstoffen, 100% natuurlijk en met dierproefvrije, natuurlijke ingrediënten, waarbij authenticiteit en duurzaamheid voorop staan. 

In oktober van 2020 kreeg Hester in haar salon Mogeen de eerste Authentic Beauty Concept Refill Bar geplaatst. Een grote stap vooruit naar nog meer duurzaamheid, precies waar Hester en Authentic Beauty Concept voor staan. 

Voor de uitbreiding van het stylingassortiment met de Nymph Salt Spray, de Nude Powder Spray en Airy Texture Spray, werd Hester uitgenodigd deel te nemen aan een hands-on workshop om de producten volledig te testen en verder te ontwikkelen. Tijdens een interactief proces gaf Hester waardevolle feedback, die werd geïmplementeerd door het R&D team van Authentic Beauty Concept, om de best mogelijke formuleringen te ontwikkelen. In de daaropvolgende weken kon Hester de producten in haar salon ervaren, om zo de uiteindelijke formuleringen te verfijnen. Dit betekende dat, samen met het Authentic Beauty Concept team, deze nieuwe producten op de markt werden gebracht, verrijkt door de input en samenwerking met Hester. 

Quote Hester: “Een ding wat ik absoluut geweldig vind aan Authentic Beauty Concept is dat er ruimte is voor feedback en ideeën over verpakkingen, collecties, duurzaamheid, enzovoort. Ik ben een creatief persoon en krijg voor het eerst de kans op meerdere niveaus bij te dragen.” 

 Wereldwijd heeft Hester inmiddels honderden kappers geïnspireerd met haar kennis en vaktechniek. Tijdens events, trainingen en via online webinars liet Hester zien hoe je de producten van Authentic Beauty Concept het beste kan gebruiken. Hairstyling vanuit passie met een authentieke touch, gestyled maar niet te gestyled, de beauty zit ‘m in de imperfectie. 

Met grote trots kondigt Authentic Beauty Concept aan dat Hester Wernert-Rijn de samenwerking middels een vernieuwde overeenkomst heeft bekrachtigd voor de komende drie jaar. Enthousiast wordt uitgekeken naar de gezamenlijke ontwikkeling van de komende innovaties van het merk en Hester zal zich blijven inzetten voor het delen van haar kennis van vaktechniek en hairstyling met anderen.

Quote Hester: “Authentic Beauty Concept past heel goed bij mijn eigen stijl als haarstylist, ik houd van mooi haar dat er niet te gestyled uitziet. Perfectly imperfect, het motto, gaat over dat iedereen mooi is op zijn eigen authentieke manier. Als het haar met Authentic Beauty Concept gestyled is ziet het er altijd effortless uit. Iedereen is mooi op zijn eigen manier. Ik kijk ernaar uit om de producten van Authentic Beauty Concept te blijven ontwikkelen en mee te denken over nieuwe innovaties en nog meer verduurzaming. Mogeen was de eerste flagshipstore van Authentic Beauty Concept in de wereld en daar ben ik nog steeds erg trots op.” 

– Hester Wernert-Rijn | Global Creative Advocate 

Kijk voor meer info op: www.authenticbeautyconcept.nl 

Join the #AUTHENTICBEAUTYMOVEMENT op Instagram @authenticbeautyconcept.nl 

#authenticbeautyconcept #mybelief

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 10 x uit per jaar en is dé vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed