Onder de droogkap: Sylvia van House of Hair Roden

Onder de droogkap: Sylvia van House of Hair Roden

Onder de droogkap. Het moment om even een gesprek aan te knopen, rustig te lezen in je favoriete tijdschrift of op je telefoon de laatste nieuwtjes te lezen. Voor ons een mooi moment om een kapperszaak uit te lichten in ‘Onder de droogkap’. Vandaag is Sylvia aan de beurt van House of Hair Roden!

Kun je iets kort vertellen over jouw kapperszaak?

“Ik ben 13 jaar geleden begonnen met mijn zaak, omdat ik graag wat meer persoonlijke uitdaging wilde. Ik ben toen een kapperszaak begonnen met een partner, maar in 2016 is zij eruit gestapt. 

Toen ben ik een nieuwe weg ingeslagen en heb ik een Barbershop in de salon gemaakt. Dat was voor mij een behoorlijke uitdaging, omdat het een grote verandering was. De laatste 3 jaar probeer ik de salon ook steeds milieuvriendelijker te maken. Dit doe ik door zoveel mogelijk ammonia vrije en ammonia beperkte producten te gebruiken.

Vooral het afgelopen jaar heb ik ontzettend veel in mezelf geïnvesteerd. Ik heb een aantal trainingen gevolgd bij Mazella & Palmer in Londen, waaronder een teacher training. Ik ga namelijk in het najaar trainingen geven. Ook heb ik een coach genomen, om me te helpen met het vinden van balans tussen werk en privé. Dit is de Barberbrouwerij, hij leidt mijn barbers ook op. “

Wat voor behandelingen bied je aan in je zaak? 

“We hebben een aantal verschillende experts voor verschillende behandelingen in de salon. We hebben een aantal barbers, een gellac nagelstyliste, een medewerkster die zich bezighoudt met wimpers en visagie, een kleurspecialiste en een medewerkster die is gespecialiseerd in krullen knippen. Naast de reguliere kappersbehandelingen bieden we ook keratine behandelingen aan.”

Wat vind je het allerleukste aan je werk?

“Mijn lijfspreuk is dat als je denkt uitgeleerd te zijn, dan moet je stoppen met werken 😎 Nieuwe dingen leren vind ik het allerleukst aan mijn werk.”

Wat is jouw toekomstvisie? Waar wil je naartoe groeien met je zaak?

“Ik wil met mijn team naar het hoogst mogelijke niveau. Het liefst zou ik een concept store willen opzetten, waar niet alleen gewerkt wordt met klanten, maar ook opleidingen voor collega’s worden gegeven. Ik wil hierbij focussen op kappers die gaan voor kwaliteit en het uiterste uit zichzelf willen halen. 

Om deze conceptstore op te zetten wil ik graag naar een groter pand. Daar zou ik ook luxere stoelen willen, een scherm aan de muur om trainingen te geven, en beter oefenmateriaal.”

Wil jij ook meedoen aan de maandelijkse rubriek ‘Onder de droogkap’? Stuur een e-mail naar contact@tophair.nl en wij nemen contact met je op!

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed