Moroccanoil kondigt samenwerking aan met Oceana

Moroccanoil kondigt samenwerking aan met Oceana

New York, 10 juni 2021 – Moroccanoil, het wereldwijd bekende haarverzorgingsmerk geïnspireerd door de Middellandse Zee, kondigt met trots de samenwerking met Oceana aan. Oceana is de grootste internationale belangenorganisatie die zich uitsluitend richt op het behoud van de oceaan. Vanaf 8 juni, op World Oceans Day, zal de steun van Moroccanoil hen helpen om door te kunnen blijven gaan met de beleidscampagnes die gebaseerd zijn op onderzoeken en de wetenschap. Deze campagnes zullen helpen bij het beschermen en herstellen van onze oceanen tot ze weer in overvloed kunnen bloeien, zoals vroeger.

World Ocean Day is bedoeld om licht te schijnen op het belang van de oceaan als levensbron en hoe de mensheid en talloze andere organismen op onze aarde hierbij kunnen ondersteunen. Met de steun van meer dan 1 miljoen activisten heeft Oceana meer dan 225 beleidsoverwinningen behaald en bijna 4 miljoen vierkante meter oceaan en ontelbare zeeschildpadden, haaien, dolfijnen en andere zeedieren beschermd. Maar er is nog zoveel meer te doen!

Moroccanoil heeft toegezegd doorlopende donaties aan Oceana te blijven doen om hun initiatieven te ondersteunen om de oceanen van de wereld te beschermen en te herstellen. Om de lancering van deze samenwerking te vieren, wordt op World Ocean Day 100% van de netto-opbrengst van Moroccanoil.com gedoneerd aan Oceana. Door middel van een langdurige samenwerking zet Moroccanoil zich in om met Oceana samen te werken om zo het bewustzijn rondom dit onderwerp te vergroten en hun missie – de oceanen te beschermen – te ondersteunen.

“We zijn Moroccanoil dankbaar voor haar steun aan Oceana’s beleidscampagnes om de oceanen in de wereld te herstellen”, zegt Dr. Katie Matthews, Chief Scientist van Oceana. “8 juni is het World Oceans Day, maar partners zoals Moroccanoil helpen ons om het hele jaar door te pleiten voor een gezonde en bio diverse oceaan in de toekomst.”

Moroccanoil zet zich continu in om het bedrijf te verduurzamen, terwijl het merk ook werkt om de impact op het milieu te verminderen en bij te dragen aan het creëren van een duurzamere toekomst. Dit omvat het blijven verbeteren van de verpakkingen, producten en activiteiten van het merk. In juli 2022 gaat Moroccanoil over op het gebruik van 50% post-consumer gerecycled plastic in de flessen van alle shampoos en conditioners – één van de best verkopende productcategorieën van het merk. In combinatie met het post-consumer gerecyclede plastic dat al in de verpakking van andere Moroccanoil-producten wordt gebruikt, zal dit het verbruik van nieuw plastic in het hele merk de komende vijf jaar met meer dan 500 ton verminderen.

“Opgegroeid langs de Pacifische kust, werd ik geïnspireerd om meer te leren over manieren waarop ik zowel persoonlijk als professioneel een positieve impact kon hebben. Ik heb het geluk dat ik een platform heb via het merk Moroccanoil, en ik voel de plicht om het te gebruiken om te onderwijzen, te inspireren en een verschil te maken”, aldus Carmen Tal, medeoprichter van Moroccanoil. “We erkennen als merk dat we veel werk te doen hebben en we zijn toegewijd om ervoor te zorgen dat we ons steentje bijdragen door actief op zoek te gaan naar manieren om duurzamer te worden in alle aspecten van het merk en bij te dragen aan deze wereldwijde beweging om onze planeet te redden.”

Het duurzaamheidsplatform van Moroccanoil is gericht op drie belangrijke pijlers: het verbeteren van de verpakkingen, verantwoorde productie en het ondersteunen van onze communities door middel van zinvolle samenwerkingen. Naast de nieuwe initiatieven van het merk, zet Moroccanoil zich in om de implementatie van positieve praktijken voort te zetten, inclusief die in voorgaande jaren zijn geïntroduceerd:

  • – De bestverkopende Moroccanoil Treatment wordt verkocht in glazen flessen die tot 40% gerecycled glas bevatten en 100% recyclebaar zijn.
  • – Moroccanoil is sinds 2011 een partner van de Humane Society of the United States. Zij doen er alles aan om de producten niet op dieren te testen en geven nooit opdracht aan derden om dit namens het merk te doen.
  • – Moroccanoil is sinds 2018 een vertrouwde partner van Green Circle Salons, een organisatie die als doel heeft om tot 95% van het afval in kapsalons te recyclen en opnieuw te gebruiken.
  • – Het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen door gebruik te maken van zonne-energie in de primaire Moroccanoil-fabriek. Sinds de lancering van het merk heeft dit ongeveer 80 ton CO2eq per jaar aan broeikasgasemissies voorkomen.
  • – Om het verbruik van plastic voor eenmalig gebruik te verminderen, worden alle e-commerce bestellingen verpakt met recyclebaar papier in plaats van plastic noppenfolie, waardoor het gebruik van meer dan 31 ton plastic sinds 2018 is geëlimineerd.
  • – Secundaire verpakkingen worden verwijderd van veel van de producten, waaronder de Moroccanoil Scalp Treatments, die nu worden verkocht in verzenddozen die gemaakt zijn van 60% post-consumer gerecycled papier. Color Deposting Masks en Blonde Perfecting Purple Shampoo worden verkocht in tubes die gemaakt zijn van 50% post-consumer gerycled plastic.
  • – Moroccanoil Body™ Soap is overgestapt van een glanzende doos naar een verpakking van 100% gercycled papier na consumptie. Dit heeft in de eerste zes maanden na de lancering in 2019 meer dan 17.000 pond kartonafval voorkomen.

Ga voor meer informatie over het Moroccanoil partnerschap met Oceana en de andere duurzaamheidsverplichtingen van het merk naar de website Moroccanoil.com.

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed