Introductie van de KAO Salon Global Experience 2020

Introductie van de KAO Salon Global Experience 2020

 Een nieuw virtueel evenement voor professionals in de kappersbranche 

Elk jaar sloten stylisten en toegewijde salonpartners zich aan bij Kao Salon Division in een van ‘s werelds meest opwindende steden om hun merken Goldwell, KMS, Oribe en VARIS te vieren – en om de Gold Winners van hun jaarlijkse creatieve wedstrijd te huldigen. 

Dit jaar, in het kielzog van de huidige gebeurtenissen en het effect dat het heeft op de salon community, zal Kao Salon Division zich blijven focussen op het herstel van de branche. Daarom wordt hun jaarlijkse live-evenement – dat dit jaar in Amsterdam zou plaatsvinden, maar geannuleerd moest worden – nu omgetoverd tot een compleet nieuwe, digitale ervaring. Hiermee creëert Kao de mogelijkheid dat nog meer stylisten over de hele wereld het event kunnen meemaken: ze kunnen de Global Experience 2020 virtueel bezoeken en zich zo aansluiten bij Kao Salon Division. 

“Ondanks de ongekende uitdagingen die de afgelopen weken aan de salonbranche zijn gesteld, hebben we als familie de mogelijkheid gevonden om met elkaar te leren, ons aan te passen en te groeien. We kijken ernaar uit om professionals uit de branche en onze salonpartners voor het eerst te ontvangen in deze nieuwe, digitale beleving. Hier worden ze deelgenoot van toegewijde merkervaringen, educatie en onze Global Creative Awards, die creativiteit op een hoger niveau laten zien”, zegt John Moroney, Vice President Creative & Communication van Kao Salon Division. 

De Global Creative Awards gaan door zoals gepland. De details voor deelname zullen in de komende maanden worden gedeeld. De deadline voor deelname is aangepast: inzendingen worden geaccepteerd van 15 juni tot 15 juli voor Technical Categories en van 15 juni tot 31 juli voor Editorial Categories, zodat stylisten ruimschoots de tijd hebben om hun werk te maken en in te zenden. 

“Kao Salon Division gelooft dat creativiteit nooit ophoudt en dat dit een van de factoren zal zijn die onze branche inspireert om weer te groeien”, zegt Moroney. Dit jaar gaat Kao Salon Division in première met de Global Creative Awards, ter vervanging van hun wereldwijde Color Zoom-competitie. De Global Creative Awards bieden een uitgebreid aantal mogelijkheden om deel te nemen aan zowel de Technical als Editorial Categories. 

Kao Salon Division blijft zich inzetten om de Global Creative Awards te hosten via een live-platform. Mocht dit straks niet mogelijk zijn, dan worden ook de inzendingen in de Technical Categories beoordeeld via photo-only, zoals nu al het geval is bij de Editiorial Categories. Vervolgens wordt de uiteindelijke prijsuitreiking ook digitaal uitgezonden als onderdeel van het nieuwe format van het event. 

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed