Hierdoor trek jij niet genoeg klanten aan in jouw kapsalon

Hierdoor trek jij niet genoeg klanten aan in jouw kapsalon

Wat een knauw heeft de branche weer gehad, met een 3e lockdown net achter de rug ben jij op het moment dat ik deze column schrijf vast iedereen weer aan het voorzien van een mooi kapsel en/of mooie kleur. Heerlijk om weer aan het werk te zijn hè>

Is het bij jou wat stiller dan voorheen? Of misschien heb je het in het algemeen (nog) niet zo druk met nieuwe klanten zoals je graag zou willen. Grote kans dat het hieraan ligt.

De kapsalon

Kijk jij weleens door de bril van jouw klant naar jouw kapsalon? Hoe ziet deze eruit? Is het netjes, schoon en opgeruimd? Ziet alles er verzorgd uit? Is er geen achterstallig onderhoud of rommel? Zitten de stoelen lekker? Staan de producten netjes geordend en uitgestald? Wat doe jij om de beleving van jouw klant in jouw kapsalon optimaal te maken? Als jij dit door de bril van jouw klant bekijkt, zie je sneller verbeterpunten.

De kwaliteit

Zou jij klant willen zijn in jouw eigen kapsalon? Is het resultaat van de kapsels en de kleuren optimaal zoals je er zelf ook blij mee zou zijn? En heb je dagelijks meerdere tevreden klanten? Geldt dit voor zowel jezelf als voor alle collega’s op de werkvloer? Top! Kijk je door de bril van je klant en zie je nog verbeterpunten? Werk hier dan aan.

De website

Onderdeel van jouw online zichtbaarheid is onder andere jouw website. Tegenwoordig bekijken bijna alle potentiële klanten deze voordat ze besluiten een afspraak te plannen. Als je die door de bril van jouw klant bekijkt. Wat zie je dan? Ziet het er aantrekkelijk uit? Is alles up to date? Zijn de teksten leuk om te lezen? Is je aanbod goed uitgewerkt en duidelijk? Is het makkelijk een afspraak in te plannen? Werkt de website technisch goed op zowel je computer als op mobiel? Zo nee, dan weet je wat je te doen staat.

Social media 

Online zichtbaarheid noem ik ook wel jouw ‘online visitekaartje’. Dit is wat potentiële klanten van jou zien en een belangrijke indruk die je achterlaat. Social media is daar tegenwoordig allang niet meer uit weg te denken. Hoe zien jouw eigen social media kanalen eruit? Is het mooi op elkaar afgestemd? Ben je actief? Zijn de berichten interessant om te lezen? Staan er mooie voor/na foto’s op? Zou jij het als potentiële klant interessant vinden om jouw kapsalon te volgen op social media? Bekijk ook dit door de bril van jouw klant. Dit is een gekke ervaring met gegarandeerd nieuwe inzichten.

En? Wat zijn je inzichten? Is er nog veel ruimte voor verbetering? Dan val jij nog niet genoeg op! Om op te vallen, en dus om genoeg (nieuwe) klanten aan te trekken in jouw kapsalon, is het belangrijk je te onderscheiden van de rest. Dit doe je door op te vallen! En dit laat je vervolgens terugkomen in alle aspecten die ik hierboven besproken heb.

Ik ben heel benieuwd hoe jij het bekijken van je salon door de bril van je klant hebt ervaren. Super leuk als je het met me wilt delen via Instagram

P.S.: Wist je al dat ik ook een podcast heb? De nXt level salon podcast is dé podcast over groeien met je salon. Met uitgebreide tips en inspiratie over ondernemen en marketing. Benieuwd? Check hem hier.

 

Charlotte Somers

Charlotte Somers is dé business- & marketingcoach voor salons. Door haar ondernemers- en marketingkennis te combineren met haar praktijkervaring in de salon weet ze precies wat nodig is en helpt ze salons hun nXt level te bereiken!

Meer weten? Kijk op: www.nxtlevelsalon.nl

 

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 10 x uit per jaar en is dé vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed