Goud en zilver voor Nederland! 

Goud en zilver voor Nederland! 

Op 3 en 4 oktober 2021 nodigde Kao Salon Division stylisten van over de hele wereld uit voor de Kao Salon Virtual Experience 2021. Zij grepen de kans om 48 uur lang creativiteit en inspiratie te ervaren: verschillende artiesten deelden het beste op het gebied van technische en artistieke educatie in kleuren, knippen en stylen. Een van de vele hoogtepunten was de Global Creative Awards Evening met de live bekendmaking van de uiteindelijke winnaars. Nederland viel maar liefst twee maal in de prijzen: goud voor Hairstudio Infinity in Terneuzen in de categorie Salon Team of the Year en zilver voor Britt Sturing van Twins Hair & Beauty in Dalen in de categorie New Talent Colorist of the Year. 

 

ARTIST SESSIONS
Bij de inspirerende Artist Sessions konden gasten wereldwijd ervaren hoe zij hun vakmanschap uitmuntend beheersen. 

Mario Krankl – Goldwell Global Brand Ambassador Mario Krankl is een bekroonde, internationaal gevraagde hairstylist en eductor die bekend staat om zijn ultra-nauwkeurige coupes, fantasierijke styling en adembenemend kleurwerk. De Oostenrijkse artiest heeft een uitgebreid portfolio met redactionele en runway looks en werkt samen met enkele van de grootste fotografen uit de modewereld. Zijn creatieve workshops en trendpresentaties hebben over de hele wereld een groot publiek verzameld. Voor de Kao Salon Virtual Experience ontwierp Krankl een spectaculaire collectie couturelooks, stuk voor stuk textuurmeesterwerken die de diepte en dimensie van zijn kunstenaarschap illustreren. 

We-R – stylist Glenn van Dijke en colorist Fatos Sezgin, die beiden een salon in Amsterdam hebben, zijn twee kunstenaars op de top van hun kunnen. Met een gezamenlijke ervaring van 36 jaar in de branche heeft hun prachtige werk de pagina’s van de beste modetijdschriften en de runways van de Paris Fashion Week gesierd. Hun gedeelde passie voor het opleiden van aankomende stylisten leidde ertoe dat ze hun krachten bundelden in We-R, een trainingsprogramma in Amsterdam waar ze les geven in stylingtechnieken voor campagnes Voor beeld, pers of publiciteit materialen, neem contact op met: Stacey Vittali, Stacey.vittali@kao.com  en fotoshoots. De redactionele collectie van het duo voor de Kao Salon Virtual Experience van dit jaar is een elegante weergave van rustige, ingetogen schoonheid en minimalisme op zijn best. 

GEOGANIC – een samensmelting van de woorden ‘geometrisch’ en ‘organisch’ – is een bekroonde salon in het Belgische Hasselt, bekend om hun uitstekende kleurwerk en ultra-precieze coupes. Eigenaars Thomas Laslo en Loredana Danese zijn partners in zowel zaken als in het leven (het koppel zegt graag dat ze drie kinderen hebben: hun twee zonen en hun salon). Ze delen de passie voor spelen met vorm en balans. Hierbij bestuderen ze nauwgezet de contouren van het gezicht, de natuurlijke manier waarop het haar valt, huidskleur, oogkleur en andere kenmerken om een volledig gepersonaliseerde look te creëren. Op de Kao Salon Virtual Experience van dit jaar toonde het duo hun ongelooflijke oog voor detail met een collectie gedurfde geometrische coupes die sprankelen met gedempte edelsteenkleuren. 

X-Presion – het wereldberoemde, bekroonde team van de creatieve haarstudio X-Presion in Madrid verheft knippen, kleuren en stylen naar spectaculaire nieuwe dimensies. Met tachtig tijdschriftcovers op hun naam en een enorme aanhang in de sociale media (hun video’s zijn al meer dan vier miljoen keer bekeken), wordt deze groep artiesten beschouwd als een van de meest creatieve krachten op het gebied van haar. Hun innovatieve technieken en avant-gardistische ontwerpen transformeren het haar in sculpturale kunstwerken. Een goed voorbeeld: hun verbluffende collectie voor de Kao Salon Virtual Experience van dit jaar, die ultramoderne vormen combineert met grafische kleurpatronen. 

 

Visionaries Artistic Team – deze groep zeer fantasierijke kappers uit Warschau in Polen benadert haar als een expressie van iemands individuele schoonheid, niet simpelweg als een op zichzelf staande stijl. Voor deze grensverleggende creatieven is het ontwerpproces een studie naar vorm, textuur en kleur. Geïnspireerd door de vier elementen van de natuur – aarde, wind, vuur en water – boetseren ze het haar tot buitengewone kunstwerken, zoals ze dit jaar deden op de Kao Salon Virtual Experience. 

M&P – Mazella & Partners, kortweg M&P, is een gerenommeerde opleidings- en trainingsacademie die werkt met topkappers van over de hele wereld. M&P staat bekend om het helpen van stylisten en coloristen bij het opbouwen van zowel fundamentele technische vaardigheden als het ontketenen van hun ware kunstzinnigheid. Met het hoofdkantoor aan de Franse Rivièra en cursussen en salonervaringen op alle kappersniveaus, maakt M&P uitzonderlijke trainingen toegankelijk voor iedereen. De academie haalt studenten uit hun comfortzone om meesters in hun vak te worden. Dat meesterschap werd dit jaar ten volle getoond op de Kao Salon Virtual Experience, waar het M&P-team hun verbluffende collectie van subtiele kleurnuances met prachtig gevormde stijlen presenteerde. 

Oribe – dit merk staat synoniem voor “hair that is glamorous & sensual” dat op briljante wijze referenties uit het verleden op een nieuwe, originele en modieuze manier herinterpreteert. Voor beeld, pers of publiciteit materialen, neem contact op met: Stacey Vittali, Stacey.vittali@kao.com 

Voor de Kao Salon Virtual Experience van dit jaar hebben Oribe Global Educators Mandee Tauber en Christian Ceja-Compin uit de VS – beiden veteranen van het backstage modeshowcircuit waar ze het haar hebben gestyled tijdens elitepresentaties zoals Givenchy en Valentino – deze adembenemende collectie ontworpen die de esthetiek van het merk eer aan doet. Door de harmonie van vorm, proportie en textuur te verkennen, is elke prachtige look even creatief inspirerend als draagbaar, met een zachte, aanraakbare kwaliteit. 

ACADEMY SESSIONS
Tijdens de Academy Sessions werden Kao Academies van over de hele wereld in de kijker gezet met een teamoptreden van elke locatie. 

Academies: Kao Academy Milaan, Kao Academy Rhein-Main, Kao Academy New York en Kao Academy Hong Kong. 

CREATIVITY NEVER STOPS
Verschillende artiesten van de wereldwijde Kao Salon Family deelden hun kunstenaarschap en lieten zien dat #creativityneverstops. Hun technische demonstraties in coupe, kleur en styling inspireerden het publiek. 

Artiesten: Agnes Westerman, Lydia Wolfe & Jack Mead, Ken Hong & Dylan Tung, Salome de Wet, Jenelle Oldham, Tony Cola, Evelyn Lo, Edwin Johnston, Dimitri Dimitrakoudis, Jacob Kahn, Eason Chen & Hardy Tsai, Jason Davies, Sydney Ann Lopez, Martin Crean, Ali Holmes, Michael Shire, Mila Liang, Sascha Haseloff, Frank Cini, Daniel Bruns, Safy Burton, Nicci Welsh, Anita Gruber, Alex Neo 

SPECIAL INTEREST PANELS
Tijdens de 48 uur kregen de gasten de kans om verschillende gespecialiseerde discussiepanels bij te wonen over onderwerpen als Leiderschap, Innovatie, Salon Business en Duurzaamheid. 

Sustainability Expert Panel: sprak met vier deskundigen op verschillende aspecten van milieu en duurzaamheid. Aan bod kwamen actuele kwesties en ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid. De spekers geven deskundig advies over wat salons kunnen doen om duurzamer te worden en hun ecologische voetafdruk te verkleinen. 

Experts: Shane Price (Green Circle Salons, Canada), Solitaire Townsend (Futerra, Groot-Brittannië), Tristan A. Foerster (ClimatePartner, Duitsland), Etienne White (Brands for Good, VS) Voor beeld, pers of publiciteit materialen, neem contact op met: Stacey Vittali, Stacey.vittali@kao.com 

Sustainability Salon Panel: Dr. Elmar Mussenbrock, Director of Sustainability van Kao Salon sprak met drie saloneigenaren van over de hele wereld die hun zaak hebben omgevormd tot ‘groene salon’. Zij bespraken de impact van duurzaamheid op het salonleven en gaven deskundig advies over wat salons kunnen doen om duurzamer te worden en hun ecologische voetafdruk te verkleinen. 

Experts: Christie Bazemore (dandelion Salon, VS), Scott Lee (FOUR Hair Concept, Taiwan), Sophie & Simon Webster (Simon Webster Hair, Groot-Brittannië) 

Kao Salon Future Talks: Global Creative Director John Moroney besprak verschillende onderwerpen voor de toekomstige groei van saloneigenaren en stylisten met de volgende experts 

 De toekomst van leiderschap met Daniel Kaner, oprichter Oribe Hair Care 

 De toekomst van innovatie met Dominic Pratt, Global President Kao Salon Division 

 De toekomst van salonbusiness met Allyson King, President Beauty 360 

 De toekomst van duurzaamheid in de salon met Dr. Elmar Mussenbrock, Director of Sustainability Kao Salon 

GLOBAL CREATIVE AWARDS EVENING 

Stylisten en saloneigenaars van over de hele wereld waren enthousiast om de nieuwe collectie van Angelo Seminara te ontdekken. Geïnspireerd door zijn niet aflatende nieuwsgierigheid naar de natuur, de romantiek van de wildernis en de emotie die deze oproept, gebruikte Goldwells Global Ambassador Angelo Seminara opnieuw zijn ongeëvenaarde creativiteit om de HAIR EVERY WEAR-collectie te introduceren. 

De bekendmaking van de winnaars van de Global Creative Awards was een van de meest bijzondere momenten van de Global Creative Awards Evening en werd live uitgezonden vanuit de virtuele studio: 

New Talent Colorist of the year 

GOUD: HARLEY LIU, EROS Hair Styling, Taiwan 

ZILVER: BRITT STURING, Twins Hair & Beauty, Nederland 

BRONS: CHLOE NG, Mainstage Hairdressing, China 

Britt Sturing, Twins Hair & Beauty in Dalen: “De eerste keer meedoen en dan meteen zilver – fantastisch! Ik had van collega’s al gehoord hoe spannend het is om in de finale te zitten, nou die spanning was ook online goed te voelen, ongelofelijk. Ik doe de volgende keer Voor beeld, pers of publiciteit materialen, neem contact op met: Stacey Vittali, Stacey.vittali@kao.com 

ik doe volgende keer zeker mee. Want ik ga natuurlijk voor de eerste plek. En om het live mee te mogen maken, dat lijkt me zo mooi. Voor nu geeft het me veel zelfvertrouwen. En naamsbekendheid. De Facebook-pagina’s van Twins en van mezelf zijn al ontploft en veel mensen van de pers willen me spreken – ik zit helemaal in een bubbel, krijg die glimlach niet meer van mijn gezicht.” 

Editorial Colorist of the year 

GOUD: SVETLANA ZAYTSEVA, Laimalux Academy, Rusland 

ZILVER: CARLOS ALVARES, Trademark Salon, Verenigde Staten 

BRONS: CASEY COLEMAN, CHAIR Studio, Groot-Brittannië 

Avant Garde Stylist of the year 

GOUD: SEAN CHIU, M Plus Salon, Hong Kong 

ZILVER: SHI-HAN ZHOU, EROS Hair Styling, Taiwan 

BRONS: MARCELA BLECHOVÁ, Salon TOP, Tsjechische Republiek 

Salon Team of the year 

GOUD: HAIRSTUDIO INFINITY, Nederland 

ZILVER: K-HANS, Taiwan 

BRONS: NEW WAVE HAIR, Groot-Brittannië 

Jessica Price, Hairstudio Infinity in Terneuzen: “Wij zijn helemaal overdonderd, zo dankbaar, zo bijzonder! Dit is echt een waardering van ons werk. Het mooie van zo’n team-award is dat nu iedereen de erkenning krijgt die die verdient. Samen sterk! Het geeft ons allemaal een enorme boost. Ook naar onze klanten toe. Die vonden het al fantastisch dat we in de top zes stonden, maar goud is natuurlijk ‘the cherry on the pie’!” 

Men’s Hairstylist of the year:
GOUD: RENAT MURZAHALEIEV, HDRM Salon, Oekraïne 

ZILVER: LYDIA WOLFE & JACK MEAD, Jack & the Wolfe, Groot-Brittannië 

BRONS: RUSTAM MIRASOV, Samedy, Rusland Voor beeld, pers of publiciteit materialen, neem contact op met: Stacey Vittali, Stacey.vittali@kao.com 

Een ander hoogtepunt van de show was de erkenning van één salon per continent voor hun Salon Sustainability Leadership. “We hebben drie salons van over de hele wereld gekozen die duidelijk leiderschap hebben getoond in hun salonbedrijf met betrekking tot milieuvriendelijkheid en duurzaamheid. We willen hun inspanningen en leiderschap erkennen en hen tot ‘vuurtorens’ maken die andere salons kunnen volgen op hun eigen duurzaamheidsreis”, aldus Dr. Elmar Mussenbrock, Director of Sustainability van Kao Salon. 

De prijzen voor Salon Sustainability Leadership gaan naar:
Europa: SIMON and SOPHIE WEBSTER, Simon Webster Hair, Groot-Brittannië. 

Azië: SCOTT LEE, FOUR Hair Concept, Taiwan 

Noord-Amerika: CHRISTIE BAZEMORE, dandelion Salon, Verenigde Staten 

“Door het Kao Salon Virtual Event voor het tweede jaar te organiseren, konden we nog meer laten zien van wat Kao Salon Division te bieden heeft aan salons en stylisten: van de artisticiteit van onze Kao Salon Family tot onze sterke focus op duurzaamheid. Daarnaast hebben de allereerste Global Creative Awards bewezen dat stylisten over de hele wereld weer klaar zijn om inspirerende beelden te creëren, wat bewijst dat ondanks de tijden waarin we leven, creativiteit nooit ophoudt”, aldus John Moroney, VP Creative & Communication. 

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed