Nieuw merk: eco-ethisch haarverzorgingsmerk weDo/

Nieuw merk: eco-ethisch haarverzorgingsmerk weDo/

There’s a new kid in town: weDo/! Een nieuw en volledig eco-ethisch merk met een uitgebreid aanbod van vegan en cruelty-free haarverzorgingsproducten en elk met tot wel 50% minder ingrediënten dan gemiddelde haarmerken. Bovendien zijn de verpakkingen van reeds gerecycled materiaal gemaakt en ook weer recyclebaar. Elk product is ontwikkeld in samenwerking met haarstylisten en met wetenschappers van Wella haarverzorgingslabs, en zijn speciaal ontwikkeld om net zo goed te presteren als professionele haarverzorgingsmerken. weDo/ is vanaf 1 september verkrijgbaar bij geselecteerde salons en e-retailers.

Het initiatief voor weDo/ werd genomen door een kleine groep gepassioneerde beauty insiders die de unieke kans kregen om vanuit het niets een volledig nieuw merk te creëren. Ze kregen de vrijheid hun overtuigingen over duurzaamheid om te zetten in een volledig aanbod, dat ook bij hun collega’s weerklank zou vinden, en hieruit ontstond weDo/. Het merk is nu het onofficiële ‘eco-lab’ van Wella Company geworden, dat kennis deelt en een positieve verandering in de hele onderneming tot stand wil brengen.

weDo/

Eco-ethisch merk weDo/

Als ‘eco-ethisch’ merk kijkt weDo/ naar het effect op mens, dier en milieu en heeft een aantal normen en doelstellingen opgesteld om zo ethisch en duurzaam mogelijk te werken, maar tegelijkertijd eerlijk en transparant te blijven over de doelen die ze nastreven maar nog niet binnen bereik zijn.

weDo/is er trots op dat het merk vegan, voor 93% tot 99,7% van natuurlijke oorsprong, en cruelty-free is. Om precies te zijn, is het:

  • Gecertificeerd als ‘vegan’ door The Vegan Society
  • Gecertificeerd als ‘cruelty-free’ door Cruelty Free International
  • Dermatologisch getest en samengesteld zonder sulfaten, siliconen of kunstmatige kleurstoffen
  • Samengesteld met een speciaal ontwikkelde geurstof die een extreem laag gehalte aan allergenen bevat (in producten met parfum)

Verder is weDo/ er trots op dat ze de murumuru- en cupuacuboter, die gebruikt wordt om de haarvezel te hydrateren en voeden, rechtstreeks inkopen bij door de Union for Ethical Bio-Trade (UEBT) gecertificeerde leveranciers. Deze ingrediënten worden ethisch verantwoord ingekocht in het Amazonegebied. Uitsluitend de benodigde hoeveelheid wordt geoogst en er is een benefit-sharing programma opgezet voor de plaatselijke gemeenschap, die wordt ondersteund door de leverancier van de ingrediënten.

weDo/Verpakkingen

De verpakking van weDo/ volgt het concept van de circulaire economie met gerecycled en recyclebaar materiaal:

  • Elke verpakking van weDo/ is ontworpen om recyclebaar te zijn in industriële installaties
  • De tubes zijn voor 50% gemaakt van post-consument gerecycled plastic
  • De flessen zijn voor 75% tot 94% gemaakt van post-consument gerecycled plastic
  • Alle in de detailhandel verkrijgbare potjes, zijn voor 53% tot 56% gemaakt van post-consument gerecycled plastic.
  • Elke eventuele buitenverpakking is gemaakt van gerecycled karton, dat daarnaast FSC-gecertificeerd is.

Samenwerking Plastic Bank

weDo/ werkt samen met de Plastic Bank om nog een stap verder te gaan in het eco-ethische traject, en plastic uit het milieu verwijderen. Dankzij deze samenwerking heeft weDo/ een bredere impact, die verder gaat dan de producten die het ontwikkelt, en die zijn missie om samen te werken aan een duurzamere wereld verder tot leven brengt. De Plastic Bank helpt de hoeveelheid plastic in de oceaan terug te dringen en daarnaast extreme armoede te bestrijden door kansarme bevolkingsgroepen te helpen afval om te zetten in inkomsten. Verzameld plastic kan worden ingewisseld voor een beloning in de vorm van contant geld, scholing, gezondheidszorg of een verzekering.

Daarom worden er voor elk verkocht product van weDo/; 8 plastic flessen verzameld en verwijderd uit het milieu. Als er verder wordt gekeken naar de concrete impact die verwacht wordt in het eerste jaar van de samenwerking, zal er 120 ton aan plastic worden verwijderd uit het milieu en zullen er 6 miljoen plastic flesjes minder in de oceaan terechtkomen.

De haarverzorgingslijn van weDo/ bestaat uit 14 producten, waaronder 4 multifunctionele, hybride producten voor het haar en het lichaam. Bekijk voor meer informatie op https://www.wedoact.com/

**Wij zijn de producten van weDo/ nog volop aan het testen en komen snel met een vervolgartikel met onze aanbevelingen!**

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 10 x uit per jaar en is dé vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed