Het is de hoogste tijd: Oud Essentials klaar voor lancering

Het is de hoogste tijd: Oud Essentials klaar voor lancering

Oud Essentials bereidt zich als nieuw bedrijf voor op de entree op het internationale toneel en is helemaal klaar voor de zeer concurrerende wereld van wereldwijde huidverzorging, gezond ouder worden en welzijn.

Oud Essentials is het geesteskind van sectorspecialist, ondernemer en Galenische technicus Jean-Marc Dufat, en is klaar om “het gezicht van huidverzorging te veranderen” met een scala aan innovatieve producten en accessoires. Allemaal met het magische materiaal genaamd ‘oodh’.

Oud essentials
Oud Essentials maakt gebruik van de relatie met een bestaand, gevestigd en gerenommeerd, wereldwijd merk van luxe parfums, en heeft oodh – een van de meest gewaardeerde en waardevolle natuurlijke stoffen – naar een nieuw niveau gebracht. Hierdoor zijn huidverzorgingsproducten en voorzieningen gecreëerd die een set nieuwe normen voor de sector beloven. Jean-Marc Dufat heeft agarhout en het daarvan afkomstige oodh jarenlang onderzocht. Dit product wordt natuurlijk gevormd in reactie op ‘besmetting’ in het hart van de aquilariaboom. Hij heeft overlegd met wetenschappelijke adviseurs en een aantal van ’s werelds toonaangevende experts op het gebied van huidverzorging in het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Singapore, Maleisië, Thailand en Zuid-Korea, voordat hij een onderneming oprichtte waarvoor hij door zijn ervaringen uit het verleden bij uitstek geschikt is.
“Er zijn momenteel een heleboel huidverzorgingsproducten op de markt,” stelt Dufat, CEO van Oud Essentials, “en wanneer je een sterk concurrerende markt betreedt, moet je ervan overtuigd zijn dat je dingen anders, en beter, kunt doen. Bij Oud Essentials denken we dat we dit hebben gedaan. We hebben een aantal echt innovatieve producten gecreëerd die een positieve invloed zullen hebben op de wereldwijde sector voor huidverzorging, en we weten dat we met oodh een baanbrekend ingrediënt hebben dat een groot verschil zal maken.”

Duurzaam

De belangrijkste principes in het ethos van Oud Essentials zijn duurzaamheid, hernieuwbaarheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het is een merk dat is ontwikkeld om aan de behoeften te voldoen van een steeds groter aantal sociale en milieubewuste consumenten.
Alle ingrediënten die voor het assortiment producten van Oud Essentials worden gebruikt, hebben een duurzame en bekende herkomst en worden duurzaam geproduceerd. Hierdoor wordt alle relevante informatie geboden aan degenen die willen weten hoe de producten die ze gebruiken zijn gemaakt, waar ze vandaan komen en wat ze bevatten.
Oodh wordt, als hoofdingrediënt in producten van Oud Essentials, geproduceerd op duurzame, speciale plantages die het milieu, evenals de gemeenschappen, ten goede komen. Deze herkomst en transparantie is een voorbode van een revolutie in de sector met een geschatte waarde van US $ 120 miljard per jaar.

Oodh

Oodh, dat helende en medicinale eigenschappen heeft die al duizenden jaren door talloze culturen op waarde worden geschat (inclusief, maar niet beperkt tot, de Arabische Golf, Zuid-Azië, Zuid-Oost-Azië, China en het Koreaanse schiereiland), is nu het ingrediënt van keuze in de moderne, wereldwijde parfumindustrie en wordt gewaardeerd vanwege het aroma, de diepte en de levensduur die het een geur geeft.

Oodh zal voor de eerste keer verkrijgbaar zijn in een reeks huidverzorgingsproducten via een baanbrekende onderneming die de natuurlijke kracht benut, waarbij Oud Essentials zich heeft ontwikkeld tot het gepatenteerde OudActive+™, een zeer geraffineerde, pure, etherische olie, die zowel lichamelijk als geestelijk welzijn verbetert.
Het is bewezen dat oodh rijk is aan antioxidanten en beschikt over anti-inflammatoire, anti-bacteriële en anti-ischemische eigenschappen die goede gezondheid bevorderen en veroudering vertragen. Momenteel wordt de effectiviteit ervan onderzocht op verschillende anti-kankerbehandelingen. Ook vermindert het littekenweefsel en heeft het een gunstige invloed op de tonaliteit, glans en algehele gezondheid van de huid.
Erkenning van al deze kwaliteiten en eigenschappen en de evolutie hiervan in een assortiment huidverzorgingsproducten zijn te danken aan het onvermoeibare werk van Jean-Marc Dufat. Het heeft geresulteerd in een ingrediënt dat de wereld nu zeer serieus neemt en hij is er trots op de voorhoede te vormen van een onderneming die de sector zal veranderen.
“Toen ik begon met mijn onderzoek,” concludeerde Dufat, “had ik slechts een vaag idee van waar dit toe zou leiden. Werken met oodh en het evolueren van producten waarbij het ingrediënt de kern, of het hart, zo u wilt, vormt, is een opmerkelijke en lonende ervaring. We hebben hier iets heel bijzonders in handen en de pioniersgeest treedt heel erg op de voorgrond in ons nieuwe bedrijf en merk.”

Over Oud Essentials
Oud Essentials, een nieuw merk, een nieuw gezicht en een nieuwe naam in de wereldwijde sector voor huidverzorging, versterkt de opmerkelijke eigenschappen en kwaliteiten van agarhout en oodh in een assortiment producten dat is ontworpen als onderdeel van een aanpak voor huidverzorging en bij een benadering voor een gezonde levensstijl, welke een duizenden jaren oud verhaal omarmen.
De huidverzorgingslijn Oud Essentials, met echte producten voor echte mensen in de echte wereld, belichaamt de pioniersgeest van innovatie en creativiteit met de prachtig ontworpen sieraden en natuurlijke infusies die zijn geformuleerd voor het bevorderen van geestelijk en lichamelijk welzijn. Hierbij is aandacht besteed aan het milieu, gemeenschappen en het concept van duurzaamheid dat voor ons allemaal essentieel is geworden.

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed