Een soiree met Shu

Een soiree met Shu

In de nok van een Amsterdams grachtenpand beleefden wij een inspirerende avond met Shu Uemura.

Shu Uemura is het neusje van de zalm van de professionele tak van L’Oréal en zo’n bijeenkomst wordt dus in stijl gehouden. Luxe met een artistieke twist, where East meets West.

Het decor was met zorg uitgekozen; een indrukwekkende loft met hier en daar stillevens van prachtige Shu Uemura flessen, bloemen en mooie objecten. Rondom stonden ezels met witte doeken en al snel werd duidelijk wat de bedoeling was; we moesten aan de slag!

Wat is beleving?

2

In groepjes van 4 moesten pers en de aanwezige kappers nadenken over het thema ‘beleving’. Naar aanleiding van enkele kernwoorden moest daar een gedicht over worden geschreven en een schilderij gemaakt. Anders dan alle anderen, het moge duidelijk zijn dat Shu Uemura niet dezelfde weg wil bewandelen als de rest.

Kernwaarden Shu

Daarna was de aandacht voor een informele presentatie over de kernwaarden van het merk. Japan, artiesten, edgy, exclusiviteit, community, ceremonies, beleving en luxe – daar staat het merk voor! Of zoals meester Shu het zelf verwoord: “Beautiful styling starts with beautiful hair”.

Plannen 2016

3

Om exclusiviteit te kunnen waarborgen, worden aangesloten salons met zorg uitgekozen. Het is een bewuste keuze dat het aantal salons met Shu in Nederland niet meer dan 50 is. Het merk gaat in 2016 veranderen. De look & feel is iets aangepast en oogt eleganter. Wat blijft is de Oosterse link, maar dan wel met een twist. Ook de samenwerking met kunstenaars blijft in 2016. En ons werd duidelijk gemaakt dat de focus sterk gaat liggen op de digitale beleving van de klant. Salons worden ondersteund met apps, waarmee ze hun klanten beter kunnen helpen. Ook krijgen de Nederlandse kappers dit jaar de kans om mee te doen aan de internationale Shu Uemura #GalleryOfStyle wedstrijd voor de mooiste haarcreaties. Het lijkt erop dat we nog veel meer van Shu gaan horen in 2016!

De Shu Uemura vrouw

4

Haarstylist Rick van der Meer en MUA Lydia Thann lieten zien hoe de Shu Uemura vrouw de dag doorkomt in 3 mooie looks met als topper de avondlook met een waanzinnige opgestoken ‘Geisha’ chignon en knallende donswimpers. Wow, dat is pas echte beleving!

Muziek & woorden

De avond werd afgesloten door een musicaal talent die improviseerde op de gemaakte gedichten. Woordkunstenaar Dennis Kil stal de show met zijn opwindende ode aan de salonbeleving en inspireerde meteen tot een spontane rap van zijn gedicht. Met een gevulde goodiebag gingen we naar huis en fietste ik nog nagenietend over de Amsterdamse grachten.

– Marit Heemskerk –

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed