18.21 MAN MADE – ALL A MAN NEEDS!

18.21 MAN MADE – ALL A MAN NEEDS!

De beautywereld is een mannenmerk rijker. Met recht ‘rijker’, want het Texaanse 18.21
Man Made is anders dan welk ander merk dan ook. Zo mannelijk als een mannenmerk maar kan zijn – zouden daarom ook vrouwen het zo onweerstaanbaar vinden?
– en alles behalve doorsnee. Exclusief en woest aantrekkelijk.

Wat doe je als je ontdekt dat verzorgende producten voor mannen ‘alledaags’ zijn
geworden en op elkaar lijken?  Dat er te veel producten met te weinig toegevoegde
waarde zijn? Dan ontwikkel je een nieuw mannenmerk dat zijn gelijke niet kent!
Dit deden de broers Angel en David del Solar en hun compagnon Aston LaFon,
drie mannen die de kappers- en beautywereld van binnen en buiten kennen.
Juist daarom wisten ze precies wat mannen misten: 18.21 Man Made – anders
dan alle andere merken, gemaakt voor en door mannen.

Met trots bezitten en gebruiken

18.21 Man Made herinnert aan de Roaring Twenties, de tijd van illegale whisky
en gesoigneerde heren in strak gesneden maatpakken. Het merk straalt
exclusiviteit uit: nostalgie met een eigentijdse beleving van verzorging.
Zeldzame, waardevolle ingrediënten zijn gecombineerd in unieke formules.
Voor eersteklas producten, die mannen met trots bezitten en gebruiken.

Sweet Tobacco: geur als Gender Bender

De basis van 18.21 Man Made wordt gevormd door de geur van Sweet Tobacco,
een ware ‘Gender Bender’. Zowel vrouwen als mannen, welke geaardheid ook,
laten zich graag verleiden door de zoete tabaksgeur. De geur is zo karaktervol,
dat 18.21 Man Made hem heeft geconcentreerd in een eigen parfum:
Sweet Tobacco Spirits, met trots gedragen door mannen (en vrouwen!)
en met veel lof ontvangen in de parfumeriewereld. Sweet Tobacco wordt
zelfs vergeleken met geuren als Lagerfeld Homme (Classic), Tom Ford Tobacco
Vanille, Phaedon Tabac Rouge, By Kilian Back to Black, Caron Tabac Blond.

Vijf karaktervolle producten, drie giftsets

Ontdek de kracht van dit nieuwe mannenmerk en gebruik met trots 18.21 Man Made
Wash, Clay, Pomade, Premium Hair Spray en Sweet Tobacco Spirits.
Of verwen je man, vriend of broer met een van de drie Gift Bundles.
Uiteraard verpakt in een stijlvolle retro cadeauverpakking, zoals je van dit merk
mag verwachten.

2

De mannen achter het merk

Het verhaal van 18.21 Man Made begint bij kappersgoeroe Angel del Solar.
Op z’n 15de gestart bij de befaamde Peluquerias Romero in zijn geboorteland
Spanje werd hij barbier in het Spaanse leger en de eerste educator
voor Pivot Point in Spanje. Hij verlegde zijn artistieke activiteiten naar Amerika,
waar hij al snel werd ontdekt als ‘The Best in Youth’ in de kappersbranche.
Vele successen volgden: hij werd lid van het Gene Juarez Artistic Team,
richtte drie Angelo Mendi Salons op, stileerde veel Hollywood-sterren,
was stylist voor belangrijke beautybladen en drijvende kracht achter
merken als PureOlogy / L’Oreal, Redken, FHI Heat, Enjoy Hair Care en
HBL Hair Care. Zijn bekendheid in Amerika werd nog groter door de vele
make-overs en modeshows op tv. Samen met zijn broer David en compagnon
Aston LaFon bracht hij het nieuw mannenmerk 18.21 Man Made op de markt.

Voor meer informatie:
Michelle Bronkhorst-Kalle
E michelle@ministryofbeauty.nl
T +31(0)6 – 42 73 63 14
www.1821manmade.eu
www.fb.com/1821manmadeNL

TOP HAIR

TOP HAIR magazine komt 11 x uit per jaar en is het vakglossy voor ambitieuze kappers en saloneigenaren in de Benelux.

No Comments Yet

Comments are closed